Bahanaga, India CNN —
Autoritățile care investighează unul dintre cele mai mortale accidente de tren din istoria Indiei examinau dacă o defecțiune a semnalului a dus la dezastru, deoarece lucrătorii de salvare și-au încheiat căutarea supraviețuitorilor și vagoanele de tren răsturnate au fost îndepărtate de pe șine duminică.
La mai puțin de 48 de ore după accidentul devastator din estul statului Odisha, care a provocat cel puțin 275 de morți și peste 1.000 de răniți, oficialii se grăbeau să reia serviciile feroviare, zeci de muncitori chinuind la căldură de peste 95 de grade Fahrenheit pentru a recupera șinele. pe net. Cu rutele feroviare încă blocate, membrii familiei pasagerilor decedați au fost nevoiți să-și găsească drumul prin alte mijloace pentru a-și revendica cei dragi.
La locul epavei, în mijlocul câmpurilor agricole, bunurile multor persoane care se aflau la bordul trenurilor de pasageri când s-au ciocnit cu un tren de marfă erau încă împrăștiate pe pământ. Valize, genți, pantofi și obiecte personale aliniau pistele. Vagoanele zdrobite au fost rostogolite într-un șanț, unele întinse pe o parte.
Deepak Behera, în vârstă de 37 de ani, jucase fotbal în orașul Bahanaga din apropiere, în apropierea accidentului de vineri seară. „Pentru o clipă am crezut că este un cutremur”, a spus el.
Behera și alți rezidenți locali s-au grăbit la locul accidentului pentru a găsi sute de pasageri strânși în vagurile răsturnate în întuneric total, încercând cu disperare să găsească o cale de ieșire. Au folosit lanternele de pe telefoanele mobile și au început să caute supraviețuitori.
„Am găsit o mulțime de sunete de țipete și plâns. Trăsurile au fost atât de prost răsucite și s-au prăbușit, încât nimeni nu a fost capabil să iasă”, a spus Behera, adăugând că a scos din vagoane 28 de oameni în viață, precum și nenumărați cei care au murit.
Multe dintre cadavre au fost încă neidentificate duminică. Într-un semn al haosului de la fața locului, numărul morților a fost revizuit în scădere de la cel puțin 288, după ce oficialii au spus că unele dintre cadavrele de la fața locului au fost numărate de două ori.
Un supraviețuitor al dezastrului, Anshuman Purohit, a descris o scenă de groază – vagoane de tren stivuite una peste alta, cu două sau trei etaje, pasageri zdrobiți de epave, sânge peste tot.
„Când am deschis ușa, atunci am auzit de fapt plânsul umanității, strigând de durere strigând după apă și strigând după ajutor”, a spus Purohi, care era în clasa întâi și stătea la capătul trenului. .
„Au fost o mulțime de cadavre cu răni inimaginabile. Am văzut un cap fără corp, am văzut cranii zdrobite, am văzut trupuri complet zdrobite de metalul trenului… a fost îngrozitor.”
Furia crește din cauza accidentului mortal din India, acum cea mai populată națiune din lume, reînnoind apelurile adresate autorităților de a se confrunta cu problemele de siguranță într-un sistem feroviar care transportă peste 13 milioane de pasageri în fiecare zi. În timp ce guvernul a turnat recent milioane în modernizarea sistemului, anii de neglijență au lăsat urme care să se deterioreze.
Ministrul căilor ferate din India, Ashwini Vaishnaw, a declarat duminică că accidentul a avut loc „din cauza unei modificări a interblocării electronice” și că o investigație ar arăta „cine a fost responsabil pentru acea greșeală”.
„Cauza a fost identificată și persoanele responsabile pentru aceasta au fost identificate”, a declarat el agenției de presă indiană ANI, refuzând să ofere detalii suplimentare până la publicarea raportului guvernamental.
Potrivit oficialilor feroviari înalți, Coromandel Express, un tren de mare viteză care călătorea de la Kolkata la Chennai, a fost deviat pe o linie buclă și s-a izbit într-un tren de mărfuri grele aflat în gol în gara Bahanaga Bazar. Vagoanele sale au deraiat pe calea opusă, unde au fost lovite de un tren de mare viteză, Howrah Express, care călătorea din Bangalore.
Jaya Varma Sinha, un oficial al ministerului indian al căilor ferate, a declarat duminică că viteza mare a Coromandel Express care s-a ciocnit de trenul de mărfuri, care transporta minereu de fier, a contribuit la numărul mare de victime și răniți.
„Impactul a fost mare, deoarece trenul se deplasa cu viteză maximă, 128 km/h [79.5mph]iar cealaltă problemă aici este că era un tren de mărfuri care transporta minereu de fier, care este un tren greu, astfel încât întregul impact al coliziunii a fost simțit asupra trenului în mișcare”, a spus Sinha.
Ea a adăugat că și celălalt tren de pasageri se deplasa cu o viteză foarte mare, 126 km/h [78.2mph]și că în ultima fracțiune de secundă a intrat în calea celorlalte vagoane deraiate.
Speranțele că vor fi găsiți alți supraviețuitori au dispărut, duminică autoritățile și-au schimbat atenția de la căutarea de oameni blocați sub vagoane răsturnate la curățarea epavei. Toate cele 21 de autocare care au deraiat au fost mutate, iar restul amplasamentului este în curs de reparare pentru ca serviciile să poată relua.
Sute de muncitori, mulți dintre ei lucrând manual cu târnăcoape și lopeți, s-au chinuit duminică la căldură și umiditate pentru a repara șinele. Șapte mașini de excavare, două trenuri de salvare a accidentelor și patru macarale feroviare și rutiere au fost desfășurate pe șantier, a anunțat ministerul feroviar din India.
Vaishnaw, ministrul căilor ferate, care se confruntă cu apelurile politicienilor din opoziție de a demisiona, a spus că scopul este ca până miercuri dimineață să avem o „situație completă, normală”, adăugând că „am mobilizat o mulțime de resurse”.
Numărul răniților rămâne la peste 1.000 de persoane, iar peste 100 de pacienți au nevoie de îngrijiri critice, potrivit Mansukh Mandaviya, ministrul sănătății din India, care a sosit în statul Odisha duminică dimineață. Medici experți, echipamente specializate și medicamente au fost transportate cu avionul din capitala Indiei, New Delhi, a adăugat Mandaviya.
Ministrul-șef al lui Odisha, Naveen Patnaik, a anunțat duminică 500.000 de rupii (6.067 dolari) drept despăgubire pentru rudele apropiate celor care au murit și 100.000 de rupii (1.213 dolari) pentru persoanele care au suferit răni grave.
Patnaik a spus că „au fost luate toate măsurile posibile pentru a salva viața pasagerilor răniți în diferite spitale”, potrivit unui comunicat emis de Departamentul de Informații și Relații Publice al Odisha.
Autoritățile de stat au spus că duminică va funcționa un tren special pentru a transporta supraviețuitorii și cadavrele din Odisha. Acesta va circula până la Chennai, în statul Tamil Nadu din sud, și va opri în toate stațiile importante, cu un transport de colete atașat pentru a transporta cadavrele decedaților.
Prim-ministrul indian Narenda Modi, care a vizitat locul, a salutat autoritățile locale și salvatorii pentru munca lor. El a mai subliniat că cei vinovați pentru accident vor fi aduși în fața justiției.
„Nu îi putem aduce înapoi pe cei pe care i-am pierdut, dar guvernul este alături de ei (familiile) în durerea lor. Acest incident este foarte grav pentru guvern… Oricine va fi găsit vinovat va fi pedepsit aspru”, a spus Modi sâmbătă, adăugând că guvernul „nu va lăsa piatra neîntoarsă”.
Accidentul feroviar a ridicat semne de întrebare cu privire la siguranța rețelei feroviare masive și învechite a țării, deoarece guvernul investește în modernizarea acesteia.
Rețeaua feroviară extinsă a Indiei, una dintre cele mai mari din lume, a fost construită cu mai bine de 160 de ani în urmă sub dominația colonială britanică. Astăzi, circulă aproximativ 11.000 de trenuri în fiecare zi pe 67.000 de mile de șine în cea mai populată națiune din lume.
Deteriorarea infrastructurii este adesea citată ca o cauză a întârzierilor în trafic și a numeroaselor accidente de tren în India. Deși statisticile guvernamentale arată că accidentele și deraierile au fost în scădere în ultimii ani, acestea sunt încă în mod tragic de frecvente.
Peste 16.000 de persoane au murit în aproape 18.000 de accidente feroviare în toată țara în 2021. Potrivit National Crime Records, majoritatea accidentelor feroviare – 67,7% – s-au datorat căderilor de la trenuri și coliziunilor dintre trenuri și oamenii de pe linie. Ciocnirile tren-pe-tren sunt mai puțin frecvente.
În 2005, cel puțin 102 de persoane au murit când un tren de pasageri a deraiat în statul sudic Andhra Pradesh, în timp ce încerca să traverseze șinele spălate de o inundație. În 2011, zeci de oameni au fost uciși când un tren a sărit șine în statul nordic Uttar Pradesh.
Numărul morților din accidentul de vineri l-a depășit deja pe cel al unui alt incident infam din 2016, când peste 140 de persoane au fost ucise într-o deraiere în statul Uttar Pradesh din nordul statului. În același an, Modi a anunțat investiții uriașe în sistemul feroviar din India, menite să îmbunătățească siguranța și conectivitatea.
În februarie, Modi a inaugurat prima secțiune a unei autostrăzi de 1.386 de kilometri (861 de mile) care leagă capitala New Delhi de centrul financiar Mumbai. De asemenea, este în curs de construcție și coridorul de marfă dedicat occidental, care are ca scop decongestionarea rețelei feroviare a Indiei. Mai târziu în acest an, țara va deschide Podul Chenab – cel mai înalt pod de cale ferată din lume – în regiunea Jammu și Kashmir a țării.
Modernizarea infrastructurii de transport a Indiei este o prioritate cheie pentru Modi în eforturile sale de a crea o economie de 5 trilioane de dolari până în 2025. Pentru anul fiscal care a început în aprilie, guvernul lui Modi a majorat cheltuielile de capital pentru aeroporturi, construcția de drumuri și autostrăzi și alte proiecte de infrastructură la 122 de miliarde de dolari. , sau 1,7% din PIB-ul său.
O parte semnificativă a acestor cheltuieli este destinată introducerii mai multor trenuri de mare viteză pe căile ferate notoriu de lente.
Câteva proiecte majore tocmai s-au terminat sau sunt aproape de finalizare, inclusiv construcția celui mai înalt pod feroviar din lume din regiunea Jammu și Kashmir.
Modi trebuia să inaugureze un nou tren de mare viteză, Vande Bharat Express, sâmbătă înainte de producerea accidentului.
Această poveste a fost actualizată pentru a clarifica faptul că Deepak Behera se afla în Bahanaga, cel mai apropiat oraș de locul accidentului.
Michael Holmes, Sania Farooqui, Manveena Suri, Chris Lau și Allegra Goodwin de la CNN au contribuit la acest raport.