Sainz s-a calificat pe locul al doilea pentru cursa sa de acasă, dar așa cum a fost cazul în cursele anterioare, ritmul de cursă relativ slab al Ferrari l-a făcut să alunece înapoi, Ferrari-ul său luptându-se cu natura accidentată și rapidă a circuitului de la Barcelona, deoarece a fost depășit de Mercedes în ceea ce privește gestionarea anvelopelor. .
După o primă oprire devreme, Sainz a trecut de la anvelopele moi la cele dure, ceea ce i-a permis lui Lewis Hamilton de la Mercedes să treacă mai târziu pe lângă el pe medii mai proaspete și mai rapide.
Coechipierul George Russell l-a urmat și pe Hamilton pentru a câștiga un dublu podium Mercedes în spatele liderului fugar Max Verstappen, iar Sainz a fost retrogradat pe locul cinci în fazele finale de cel de-al doilea Red Bull al lui Sergio Perez, care a început încă pe locul 11.
În timp ce Sainz pierdea încet teren, coechipierul Charles Leclerc s-a străduit să facă incursiuni de la startul său din pitlane, terminând chiar în afara punctelor pe locul 11.
Sainz a spus că cursa a dezvăluit tendința Ferrari de a-și mesteca anvelopele, o problemă recurentă care a fost exacerbată de mulți dreptaci de mare viteză ai Barcelonei, care au fost duri la colțul din stânga față.
„Sincer, mi-am petrecut toată cursa gestionând anvelope pentru că știm că suntem foarte duri cu ele și, cu acest circuit cu grad înalt, pur și simplu nu am putut împinge”, a spus Sainz.
„Știm că este o slăbiciune a mașinii noastre și că ajungem la un circuit cu grad înalt și la o cursă cu două opriri, doar am reușit tot drumul încercând să ajungem la tururile țintă ale stinturilor și încă am rămas scurt în câteva dintre ele. .
Carlos Sainz, Ferrari SF-23, Lance Stroll, Aston Martin AMR23, Lewis Hamilton, Mercedes F1 W14
Fotografie de: Andy Hone / Motorsport Images
„Slăbiciunile mașinii noastre prind viață pe un circuit ca acesta, cu viraje de mare viteză și cât de greu suntem cu cauciucuri. Dar arată și că ieri trebuie să fi făcut un tur destul de bun.
„Cred că astăzi a fost din nou, puțin înapoi la locul în care se află mașina în acest moment în ritmul cursei și da, probabil că acest tip de pistă nu este grozav pentru noi.”
Ritmul de cursă al Ferrari a fost un regres după ce a introdus upgrade-uri complete în acest weekend, cu sidepod-uri modernizate.
- Russell: Podium dublu de F1 „un semn al lucrurilor viitoare” pentru Mercedes
- GP Spaniei F1: Verstappen brizează să câștige cu peste 24 de secunde de Hamilton
Sainz și-a lăudat echipa pentru că a accelerat actualizările și crede că Ferrari pur și simplu nu a reușit să le exploateze încă, deoarece a adus noile piese în „cel mai slab circuit” din 2023 până acum.
„Dificil de spus”, a răspuns el când a fost întrebat dacă actualizările au avut efectul dorit.
„Știu că fabrica a făcut un efort extraordinar pentru a le aduce. Probabil că i-am adus pe cea mai slabă pistă din acest sezon din cauza caracteristicilor pistei. Deci probabil că nu am văzut încă pe cei mai buni dintre ei.
„Încă cred că, având în vedere slăbiciune și viteză mare pe care o avem, nu vom fi niciodată foarte competitivi pe aici.
„Așadar, este prea devreme să spun, dar cred că au făcut un efort extraordinar pentru a-l aduce, așa că jos pălăria pentru toată fabrica, să continuăm să împingem și să continuăm să ne îmbunătățim.”