„Practic, nu plănuim deloc o continuare distinctă”.
Dan Greenawalt, directorul general al seriei Forza, lucrează la jocurile Motorsport de două decenii, dar observațiile sale într-un briefing post-Xbox Showcase de duminică sugerează că următoarea lansare ar putea fi ultima din serie. Forza Motorsport este al optulea titlu din franciza simulatoarelor de conducere a Turn 10 Studios și prima intrare nouă în aproape jumătate de deceniu.
Forza a fost una dintre cele mai fiabile proprietăți primare ale Microsoft. Ignorând seria Horizon spinoff a Playground Games, Xbox inițial avea un titlu Forza, Xbox 360 avea trei, iar Xbox One avea trei. Cu excepția unor sughițuri la lansare, fiecare titlu a fost bine revizuit, iar franciza în ansamblu a vândut milioane. Suntem acum în al treilea an al acestei generații de console și nu a existat niciun joc Motorsport pe care fanii să-l joace.
Multe s-au schimbat de atunci Forza Motorsport 7 a sosit în septembrie 2017. Schimbarea de paradigmă „prima zi cu Game Pass” a început cu Sea Of Thieves în 2018 și de atunci a devenit întregul model de afaceri al Microsoft. Acum, Microsoft măsoară succesul mai mult ca o rețea socială (sau o publicație de știri tehnologice), concentrându-se pe utilizatorii activi lunar și pe timpul de joacă, mai degrabă decât pe vânzări.
Atunci nu ar trebui să fie o surpriză că Forza Motorsport este configurat mai mult ca un joc de serviciu decât un titlu tradițional AAA.
În timp ce multe dintre modurile la care se așteaptă jucătorii Forza, în special componenta multiplayer online, sunt reproiectate și îmbunătățite, Turnul 10 pariază că noul său mod de carieră îi va face pe jucători să revină săptămână după săptămână. La Summer Game Fest, directorul de creație al jocului, Chris Esaki, a vorbit cu un grup de jurnaliști despre această nouă buclă a modului de carieră și despre schimbarea filozofiei serialului.
descrie Esaki Forza Horizon ca „o abordare cu totul nouă a îndrăgostirii de mașini”. Am văzut un eveniment în modul carieră numit Cupa Constructorilor, care a început cu o prezentare povestită a unui trio de mașini. După ce ai ales unul cu care să te rostogolești, te îndrepți spre „exersare deschisă”, unde vei cunoaște mașina. Aceste sesiuni sunt pline de statistici și provocări; câștigați Puncte Car Experience (CXP) pentru fiecare colț pe care îl faceți și cu cât vă apropiați de perfecțiune, cu atât veți obține mai mult CXP. CXP este specific fiecărei mașini și este folosit pentru a îmbunătăți piesele și a personaliza performanța vehiculului.
După antrenamentul deschis, te îndrepți într-o cursă, unde există un nou sistem de „provocă grila” care îți permite, în esență, să pariezi împotriva talentului tău de curse. Tu alegi unde să începi din grilă și cât de repede sunt adversarii tăi AI, cu recompense mai mari pe măsură ce dificultatea crește. După ce ați concurat în cursa în sine, veți câștiga bani pentru vehicule noi, precum și pentru mai multe CXP-uri specifice mașinii. Apoi este următorul antrenament deschis, mai multe reglaje și personalizare și mai multe curse.
Esaki numește această buclă „nivelați, construiți, dominați”. El vede asta ca pe o modalitate de a-i determina pe jucători să fie interesați de o gamă largă de mașini, mai degrabă decât să-i facă să se îndrepte direct către un Ferrari sau Bugatti. Acesta ar putea suna ca etosul unui alt sim popular de curse, dar deși există cu siguranță elemente ale Gran Turismo 7Cupele și provocările cafenele lui aici, Cupa Constructorilor se simte atât mai limitată, cât și mai repetabilă. Totul este prin design: similar cu jocurile recente Forza Horizon, jucătorii se pot aștepta la o actualizare mare a conținutului lunar, care apoi se lansează săptămână de săptămână.
Probabil că vom auzi mult mai multe despre Forza Motorsport înainte de lansarea sa pe 10 octombrie și sunt interesat să încerc noile funcții de simulare, cum ar fi un sistem fizic revizuit masiv și o IA îmbunătățită a adversarului. Deocamdată, totuși, terenul pare solid. Sunt un mare fan al Gran Turismo 7, dar dacă nu vă plac cursele de simulatoare online și toxicitatea pe care o implică, experiența sa single-player este destul de ușoară. În schimb, virajul 10 pare să se fi dezvoltat Forza Motorsport ca un joc care va dura pentru totdeauna, cu experiențe noi în fiecare săptămână concepute pentru a satisface dorința jucătorilor de curse proaspete și dorința Microsoft de utilizatori activi lunar.
Fiți la curent cu toate știrile de la Summer Game Fest chiar aici!