Target a pierdut 10 miliarde de dolari din evaluarea pieței în ultimele 10 zile, în timp ce popularul retailer continuă să se confrunte cu reacții împotriva liniei sale de îmbrăcăminte pentru copii cu tematică Pride.
Miercuri în urmă cu o săptămână, Target sa bucurat de valoarea acțiunilor la 160,96 dolari pe acțiune, dar în urma apelurilor de boicotare a retailerului din Minneapolis asupra colecției sale „PRIDE”, valoarea a scăzut și s-a încheiat vineri la 138,93 dolari pe acțiune.
Scăderea de peste 22% a valorii acțiunilor blue chip se traduce aproximativ într-o pierdere de 10,1 miliarde de dolari din evaluare la doar 64,2 miliarde de dolari pentru Target, care are aproape 2.000 de magazine la nivel național.
Prăbușirea este cel mai scăzut preț al acțiunilor de către retailer din aproape trei ani. Ultima oară când compania a înregistrat o scădere aproape atât de mare a venit în 2022, după ce stocurile s-au egalat în urma unei creșteri fără precedent în timpul pandemiei de COVID.
Target, care a fost surprinsă în mijlocul războaielor culturale ale Americii asupra genului, și-a mutat secțiunea Pride din unele magazine din Sud departe de front săptămâna trecută, după ce a spus că afișajele au fost răsturnate de protestatari, care s-au confruntat și cu muncitorii.
Retailerul a mai spus că va elimina articole din colecție, dar nu a precizat care dintre ele. Printre cele care au atras cea mai mare atenție au fost costumele de baie pentru femei care le permit femeilor trans care nu au avut operații de afirmare a sexului să-și ascundă părțile intime, precum și hainele pentru copii cu tematică curcubeu.
În timp ce mulți au comparat boicotul conservator împotriva Target cu cel al lui Bud Light – care a înregistrat o prăbușire a vânzărilor după ce a colaborat cu influencerul transgender Dylan Mulvaney – senatorul Texas Ted Cruz s-a îndoit că reacția împotriva retailerului ar fi la fel de impact.
Vorbind vineri în podcastul său, republicanul a spus că, deși există mai multe alternative pentru a înlocui mărcile Anheuser-Busch, nu același lucru este și pentru Target.
În schimb, el a comparat retailerul cu Disney, care a suferit reacții după ce a vorbit împotriva așa-numitei legi „Nu spune gay” din Florida anul trecut, dar continuă să fie un gigant financiar.
„Poți fi enervat la Disney, dar dacă copiii tăi chiar vor să meargă la Disney World, poate fi greu să spui nu. Nu există multe alternative. Există Six Flags, dar Disney World este o ofertă destul de unică”, a spus Cruz.
„Există o singură Albă ca Zăpada sau Cenușăreasa sau Povestea Jucăriilor de la Pixar. Acesta este un produs dificil pentru mulți oameni la care să renunțe definitiv.”
Politicianul din Texas a spus că eforturile împotriva lui Target ar putea să se ofilească rapid, deoarece „din punct de vedere istoric, conservatorii nu au fost de obicei foarte buni la boicotare”.
CEO-ul Target, Brian Cornell, a apărat mărfurile prietenoase cu LBGTQ, spunând că vânzarea lor este „lucru potrivit pentru societate”.
Target nu a returnat imediat o solicitare de comentariu duminică.