New York forțează școlile să schimbe modul în care îi învață pe copii să citească
Jumătate dintre copiii din clasele a treia până la a opta eșuează la testele de citire. Cancelarul școlilor din oraș, care a criticat abordarea actuală, va începe să lanseze noi programe de studii anul viitor.
Sute de școli publice au predat lectura în mod greșit în ultimele două decenii, lăsând un număr nespus de copii care se luptă să dobândească o abilitate crucială de viață, potrivit cancelarului școlilor din New York.
Acum, David C. Banks, cancelarul, vrea să „tragă un semnal de alarmă” și intenționează să forțeze cel mai mare sistem școlar al națiunii să adopte o nouă abordare.
Marți, domnul Banks a anunțat schimbări majore în predarea cititului, cu scopul de a aborda o problemă persistentă: aproximativ jumătate dintre copiii din orașul din clasele trei până la opt nu sunt competenți în citire. Copiii negri, latini și cu venituri mici se descurcă și mai rău.
Într-un interviu recent, domnul Banks a spus că abordarea orașului a fost „fundamental defectuoasă” și nu a reușit să urmărească știința despre modul în care elevii învață să citească.
„Nu e vina ta. Nu este vina copilului tău. A fost vina noastră”, a spus domnul Banks. „Acesta este începutul unei schimbări masive.”
În următorii doi ani, cele 32 de districte școlare locale ale orașului vor adopta una dintre cele trei programe alese de superintendenții lor. Curriculum-urile folosesc practici susținute de dovezi, inclusiv fonetică – care îi învață pe copii cum să decodeze sunetele literelor – și evită strategiile pe care mulți experți în citire le spun că sunt defecte, cum ar fi învățarea copiilor să folosească indicii cu imagini pentru a ghici cuvinte.
Mutarea reprezintă o schimbare majoră într-un oraș în care directorii și-au păstrat din punct de vedere istoric autoritatea asupra abordărilor de predare în școlile lor individuale.
Jumătate din raioane vor începe programul în septembrie; celelalte vor începe în 2024. Exonerările de renunțare vor fi luate în considerare doar pentru școlile în care mai mult de 85 la sută dintre elevi sunt competenți în citire, un prag pe care doar aproximativ 20 de școli îl îndeplinesc.
Cel mai mare district al națiunii se alătură unei eforturi de a schimba lectura
Mișcarea reprezintă cea mai semnificativă revizuire a lecturii din New York de la începutul anilor 2000, când unele dintre programele pe care cancelarul încearcă acum să le dezrădăcineze au fost introduse pentru prima dată. Va plasa imediat orașul în fruntea unei mișcări naționale în creștere pentru reforma instruirii citirii.
Experții, parlamentarii și familiile au făcut eforturi pentru a abandona strategiile despre care o masă de cercetări arată că nu funcționează pentru toți studenții și pentru a îmbrățișa un set de practici cunoscut sub numele de „știința lecturii”.
Miza este clară: copiii care nu pot citi bine până în clasa a treia sunt dezavantajați. Au mai multe șanse să abandoneze liceul, să se confrunte cu încarcerarea și să trăiască în sărăcie ca adulți.
Cu toate acestea, reforma curriculară este o activitate enormă. Provocările nu sunt poate nicăieri mai evidente decât în New York City, un sistem extins de aproximativ 700 de școli elementare și o populație mare de copii dezavantajați.
Orașul a fost printre piețele de top pentru un îndrăgit curriculum de „alfabetizare echilibrată”. Abordarea își propune să cultive pasiunea pentru cărți, dar a fost criticată uneori pentru că include prea puțină instruire sistematică în abilitățile de bază de citire. Dl. Banks a numit abordarea un „mod vechi care a eșuat mult prea mulți copii”.
Noul plan este susținut de sindicatul profesorilor, dar a atras imediat scepticismul unor profesori, care spun adesea că schimbările majore vin cu o pregătire insuficientă. De asemenea, a atras furia din partea sindicatului directorilor orașului, care a numit o abordare curriculară uniformă „nesănătoasă din punct de vedere pedagogic” într-un sistem atât de mare.
Dar orașul New York nu a oferit niciodată „planul corect” la citire, a spus domnul Banks. A lăsat profesorii învinuiți pentru eșecuri care nu erau ale lor, a spus el, și familiile fără răspunsuri la ceea ce a mers prost atunci când copiii lor au rămas în urmă.
Pe măsură ce scorurile naționale de lectură au stagnat, aproape 20 de state au acordat prioritate fonetică alături de muncă pentru a extinde cunoștințele de bază ale elevilor, vocabularul și abilitățile de limbaj oral, despre care cercetările arată că majoritatea copiilor trebuie să înțeleagă cum să decodeze cuvintele și să înțeleagă ceea ce citesc.
„Sunt încântată”, a spus Susan Neuman, expertă în dezvoltarea timpurii a alfabetizării și fostă secretară adjunctă din SUA pentru învățământul primar și secundar, despre planurile orașului.
„Acesta este un efort îndrăzneț”, a spus ea. „Și cred că este calea corectă de urmat.”
Schimbarea instrucțiunii de citire va însemna schimbarea profesorilor
Dacă anunțul orașului New York este linia de plecare, urmează un drum provocator.
Cercetările arată că un nou curriculum în sine nu sporește rezultatele elevilor. Schimbările majore impun profesorilor să-și remodeleze practicile existente și înțelegerea unui subiect prin formare intensivă și coaching. În caz contrar, se pot baza pe vechi instincte.
Chiar și susținătorii planului recunosc că multe pot merge prost. Unii își fac griji că cealaltă parte a alfabetizării – scrisul – are nevoie de o atenție mai substanțială. Sau că pierderile de învățare neabordate din cauza pandemiei ar putea împiedica progresul.
Și abordarea modului în care școlile primare predau cititul elevilor mai tineri nu îi va ajuta pe elevii mai mari care nu au învățat aceste abilități.
Orașul va trebui, de asemenea, să depășească frustrările multor lideri de școli cu privire la lansarea planului, precum și credința ferventă pe care unii o au în programele pe care le folosesc acum.
Sute de școli elementare în 2019 au folosit un program popular de alfabetizare echilibrat de la Teachers College, cunoscut sub numele de Units of Study, arată un raport al a două instituții de știri locale, Chalkbeat și The City. Curriculumul a primit note de eșec de la o organizație majoră care evaluează calitatea programului. Însă mulți lideri de școală apreciază atenția acesteia pentru dezvoltarea pasiunii copiilor pentru cărți, precum și ofertele sale solide de dezvoltare profesională pentru profesori.
Mai mulți directori de oraș au apărat public acea curriculum. Un alt director din Brooklyn, care a vorbit sub rezerva anonimatului de teama răzbunării, a numit lansarea demoralizatoare și a spus că școala lor a înregistrat rezultate bune dintr-o versiune modificată a Unităților de studiu asociată cu un program de fonetică.
Henry Rubio, șeful sindicatului directorilor, a declarat că un sondaj recent a arătat că trei din patru lideri de școală sunt „nemulțumiți” de lansarea planului.
„Este lipsa de respect pentru comunitate și liderul școlii să obțină acceptul pentru ca acest lucru să funcționeze”, a spus domnul Rubio. „Ce face asta cu încrederea și moralul?”
Școlile vor avea un meniu limitat de programe de lectură
Conform planului, toate districtele școlare vor adopta una dintre cele trei programe care au primit note mari de la grupurile naționale de revizuire a curriculumului.
Carolyne Quintana, cancelarul adjunct al predării și învățării, a spus că oficialii au cântărit factori precum calitatea textului și accesibilitatea pentru studenți, înainte de a restrânge opțiunile cu un grup mic de superintendenți.
Cele trei opțiuni au câteva diferențe semnificative:
-
Wit & Wisdom este cunoscut pentru concentrarea puternică pe construirea cunoștințelor, care este importantă pentru a ajuta elevii să înțeleagă ceea ce citesc. Nu acoperă abilitățile de bază precum fonetica și, prin urmare, ar fi asociat cu un program de fonetică precum Fundations, pe care multe școli îl folosesc deja. Școlile din Baltimore, unde aproximativ 60% dintre copii au venituri mici, au raportat câștiguri modeste după adoptarea acesteia.
-
Expeditionary Learning are un program de fonetică explicit și include texte care se bazează pe concepte din alte materii, cum ar fi studiile sociale și o componentă de scriere mai robustă. De asemenea, are cantități semnificative de materiale didactice suplimentare și îndrumări pe care școlile ar putea avea nevoie de ajutor suplimentar pentru a le absorbi. Curriculumul este folosit în Detroit, care a înregistrat unele progrese de la lansare.
-
Into Reading este cea mai tradițională opțiune, un program „bazal” care folosește texte scrise special pentru a preda citirea. A fost selectat de majoritatea districtelor în prima fază a lansării, deși unii profesori și directori s-au îngrijorat de un raport recent al Universității din New York care a descoperit că conținutul său „întărește probabil stereotipurile și prezintă oamenii de culoare în moduri inferioare și distructive”. Doamna Quintana a spus că compania i-a asigurat pe oficiali că „lucrează cu hotărâre la efectuarea de revizuiri”.
Dl Banks a spus că crede că schimbările vor „ușura viața tuturor”.
Mulți profesori petrec ore lungi căutând – sau chiar creând – materiale pentru a umple golurile din curriculumul existent. Și când copiilor le lipsește o locuință stabilă sau își schimbă adesea școala din alte motive, poate fi mai greu să se întoarcă atunci când sălile de clasă folosesc abordări diferite.
Cancelarul și-a găsit un aliat cheie în Michael Mulgrew, președintele sindicatului profesorilor, care susține de multă vreme o abordare mai uniformă la nivel de oraș. „Susținem această idee”, a spus domnul Mulgrew.
„Dar va exista pesimism în toate școlile”, a adăugat el.
Va fi sfârșitul războaielor lecturii?
Schimbarea marchează cea mai recentă – și ceea ce cancelarul spune că ar trebui să fie ultima – o schimbare majoră a pendulului în instrucțiunile de citire din oraș.
În urmă cu douăzeci de ani, în timpul administrației Bloomberg, cancelarul Joel Klein a inaugurat era alfabetizării echilibrate în școlile din oraș, până când lipsa de progres l-a determinat să piloteze alte abordări. Ani mai târziu, un alt cancelar, Carmen Fariña, care credea în timpul de lectură independentă și a cerut elevilor să-și aleagă propriile cărți, a încurajat din nou școlile să adopte acele strategii.
Richard Carranza a calificat mozaicul de practici al orașului ca nerealizabil atunci când a condus sistemul, dar mandatul său s-a suprapus cu primul an al pandemiei, iar lectura a trecut în ultimul rând.
Domnul Banks și primarul, Eric Adams, care suferă de dislexie, au spus că lectura ar fi una dintre prioritățile de top pentru administrație. Deja, domnul Banks a cerut școlilor să adopte programe de fonetică și a deschis câteva programe noi pentru elevii cu dislexie.
Formarea profesorilor cu privire la noile programe va începe săptămâna aceasta și va continua pe parcursul verii, iar coaching-ul va continua pe parcursul anului școlar. Scopul este ca profesorii să se întoarcă în toamnă cu prima unitate complet planificată, au spus oficialii. Furnizorii timpurii vor primi, de asemenea, instruire în lunile următoare.
Prima etapă a lansării va include mai multe zone în care copiii s-au luptat cel mai mult, cum ar fi Harlem (Districtul 5), nord-estul Bronx (12), East New York (19), Brownsville (23) și sud-estul Queens (32).
Sharon Roberts, o profesoară de educație specială la PS 9, Școala Walter Reed din Queens, a spus că este „în speranță pentru prima dată” în ultimii ani.
Doamna Roberts a spus că i s-a lăsat mult timp la latitudinea ei „să umple golul” și să găsească materiale care să corespundă nevoilor elevilor săi. Dar pentru ca planul să aibă succes, ea a spus că profesorii trebuie „tratați din nou cu respect”.
„Ne-am săturat să fim acuzați pentru atâtea lucruri care nu ne sunt la îndemână”, a spus ea.