Într-un interviu cu Gardianul în urmă cu mai bine de un deceniu, Warren Spector, regizorul și producătorul Deus Ex, a spus că jocul lui de vis va avea loc într-un singur bloc. „Există oameni care încearcă să simuleze lumi masive la un nivel de un centimetru pe milă”, a spus Spector jurnalistului Keith Stuart. „Nu înţeleg. Îmi doresc foarte mult lumi profunde cu care poți interacționa.”
Am petrecut mult timp gândindu-mă la aceste comentarii în timp ce joc Diablo IV. Cel mai recent Blizzard este cu ușurință unul dintre cele mai bune jocuri pe care studioul le-a lansat în aproximativ un deceniu, dar nu mă pot abține să-mi imaginez ce Diablo IV ar fi putut fi dacă ar fi fost o experiență mai mică, mai concentrată.
Povestea lui Diablo IV se deschide la zeci de ani după sfârșitul Diablo III: Reaper of Souls, cu lumea Sanctuary încă răvășită de evenimentele din acel joc. Din punct de vedere structural, narațiunea care se desfășoară este similară cu Diablo II. După o vizită într-un sat îndepărtat, personajul tău pornește după demonul Lilith – care este fiica lui Mephisto, unul dintre principalele rele în care ai învins-o. Diablo II. De cele mai multe ori, personajul tău descoperă că sunt cu un pas în spatele lui Lilith, ceea ce duce la rezultate previzibile îngrozitoare.
Nu voi spune prea multe despre Diablo IV altă poveste decât să remarcăm că Blizzard l-a întemeiat inteligent în tragedia personajelor sale umane. Când narațiunea face apel la elemente din jocurile anterioare, face acest lucru în moduri care par naturale și câștigate. Lilith este, de asemenea, un mare antagonist. De fiecare dată când apărea pe ecran, am simțit un sentiment de neliniște așteptând să văd ce fel de cruzime calculată le-a provocat celor suficient de nenorocoși să-i treacă în cale. Dacă ajungi doar să te joci Diablo IV pentru povestea ei, cred că vă veți bucura de experiență, dar dacă decideți să vă îndepărtați de ea cale critică, fii pregătit să joci printr-o mulțime de conținut neinspirat.
Daca ai incercat Diablo IV în timpul uneia dintre beta-urile deschise organizate de Blizzard în ultimele luni, ați văzut cea mai mare parte a ceea ce are de oferit lumea deschisă a jocului pe măsură ce vă ridicați personajul. Ați întâlnit un eveniment mondial în Fractured Peaks, care v-a însărcinat să protejați un grup de săteni ascunși sub căruțele lor? Ghici ce – veți găsi un alt grup ca acesta din nou în Scosglen, a doua zonă a jocului, și în alte zone, de asemenea. Pun pariu că ai jucat prin câteva temnițe opționale. Ei bine, există mai mult de 100 în jocul complet și majoritatea prezintă o combinație limitată de aspecte și obiective. Sefii și taberele lumii sunt mai distractive de completat, dar sunt mult mai puține decât toate celelalte conținuturi prezente în joc. Post-campania adaugă mai multe lucruri de făcut, cum ar fi mersul iadului și temnițele de coșmar, dar acestea cresc dificultatea conținutului, mai degrabă decât să introducă ceva substanțial nou.
Uneori veți descoperi o știință interesantă, un pic de povestire de mediu sau un inamic numit care va arunca un articol cu un text unic, dar acele momente sunt puține și departe. Am tot așteptat Diablo IVlumea lui a mă surprinde, a face ceva neașteptat. Cel mai aproape s-a apropiat jocul de a zgâria această mâncărime a fost atunci când l-a trimis pe Butcher, un șef care apare în aproape fiecare joc Diablo, să-mi ucidă personajul într-o temniță opțională pe care o exploram. Chiar dacă barbarul meu nu a supraviețuit întâlnirii, îmi doream mai multe momente ca acestea. În schimb, jocul părea să-mi ofere o listă de verificare nesfârșită cu același conținut, dacă m-am hotărât vreodată să renunț pe cont propriu.
Acea frustrare este palpabilă în timpul jocului Diablo IV pentru că atât de mult din joc este imediat convingător. Aproape fiecare centimetru din el lumea deschisă este izbitoare, cu unele dintre cele mai detaliate și creative materiale pe care le-a produs vreodată Blizzard. Adăugați la asta o coloană sonoră care este bântuitoare și evocatoare și veți avea o experiență care cere jucătorilor să o locuiască.
Poate că sunt vina mea că mă aștept ca un joc de serviciu live să ofere ceva mai substanțial, dar peste tot în Diablo IV, vezi dovezi că oamenii care și-au petrecut ani din viață lucrând la acest proiect și-au dorit același lucru. Uită-te doar la crearea personajului. În mod clar, intenția aici a fost de a le permite jucătorilor să-și facă druidul, barbarul, vrăjitorul, ticălosul sau necromantul să arate exact așa cum au apărut întotdeauna în imaginația lor. Diablo IV oferă o cantitate amețitoare de personalizare vizuală pentru fiecare clasă. Pe lângă toate articolele, îi poți oferi personajului tău diferite coafuri și tatuaje și îi poți modifica nuanța pielii, culoarea ochilor și alte atribute. Adăugați sistemul de transmog, care vă permite să transformați aspectul elementelor pentru a le face să arate ca cele pe care le-ați găsit în trecut și vă pot garanta că două personaje nu vor arăta la fel.
Evident, Blizzard s-a gândit mult la agenția jucătorilor, permițând ca fiecare clasă să fie jucată într-o varietate de moduri. Sistemul Aspects este unul dintre Diablo IV cele mai convingătoare caracteristici: completând temnițele și găsind obiecte legendare, veți colecta afixe de obiecte care modifică modul în care funcționează abilitățile și sunt transferabile în inventarul dvs. Unele dintre acestea pot schimba complet modul în care funcționează construcția dvs. După o anumită frustrare inițială, am găsit o construcție care i-a permis barbarului meu să lucreze pe scurt atât cu hoardele de monștri, cât și Diablo IV șefi spongioși și m-am distrat foarte mult cu jocul. Mi-aș dori doar să fie mai multe de făcut Diablo IV altă lume decât să ucizi nenumărate hoarde de monștri. La urma urmei, jocul de rol a făcut întotdeauna parte din genul ARPG.
Un ultim lucru pe care vreau să-l remarc este că am jucat o versiune a lui Diablo IV care nu a inclus niciuna dintre microtranzacțiile pe care le va prezenta versiunea finală. Dacă nu ați urmărit acest aspect al dezvoltării jocului, am scris despre planurile de monetizare ale Blizzard pentru Diablo IV anul trecut. În scurt, Diablo IV este un joc la preț complet care se întâmplă să includă și un magazin în joc și permise sezoniere. Blizzard a promis că niciunul dintre articolele cosmetice pe care le puteți cumpăra din magazin sau pe care le puteți câștiga completând traseul plătit al unui permis de sezon nu va oferi avantaje de joc „directe sau indirecte”. Studioul a remarcat, de asemenea, rapid că magazinul și permisul de sezon vor oferi „mai multă diversitate de opțiuni, nu opțiuni sistematic mai bune” pentru personalizarea personajului tău. După Diablo Nemuritorsunt bine cu această configurație, dar știu că unii oameni vor fi descurajați de prezența unui permis de sezon.
Nu vreau să vă dau o impresie greșită despre timpul pe care l-am avut cu Diablo IV; M-am bucurat de aproape fiecare moment al ei. Din multe puncte de vedere, este jocul Diablo la care visez de când am pus piciorul pentru prima dată în lumea Sanctuary în 1997. Dar este, de asemenea, o amintire a tuturor modurilor în care s-a schimbat Blizzard de când am întâlnit prima dată jocurile sale. . Nu are cum compania care a lansat Diablo II în 2000 şi chiar Diablo III în 2012 ar fi putut crea un joc de Diablo IVscara lui, dar dimensiunea nu este ceea ce face Diablo IV plăcută. Adesea, această scară funcționează împotriva jocului, rezultând o lume care este, așa cum ar putea spune Warren Spector, simulată la un nivel de un inch pe milă.
Diablo IV va fi disponibil pe PC, PlayStation și Xbox pe 6 iunie.