JioCinema din India a doborât luni recordul mondial pentru cele mai multe vizionări simultane la un eveniment transmis în direct, eclipsând o piatră de hotar stabilită de Disney’s Hotstar, în timp ce magnatul asiatic Mukesh Ambani nu economisește cheltuieli pentru extinderea imperiului său digital.
Aplicația de streaming indiană, al cărei partener include Viacom18 al lui James Murdoch, susținut de Bodhi Tree, a depășit luni seara recordul, atrăgând peste 32 de milioane de spectatori concurenți la meciul final al celei de-a 16-a ediții a turneului de cricket din Premier League din India dintre Chennai Super Kings și Gujarat Titans.
În ceea ce a fost un punct culminant pentru Hotstar, platforma a atras un număr impresionant de 25,3 milioane de spectatori simultan pentru un meci de cricket în iulie 2019, un record care a rămas necontestat timp de câțiva ani. Cu toate acestea, pe măsură ce platforma a mutat serviciul de streaming IPL la un format plătit, s-a luptat să depășească acest punct de referință în anii următori, subliniind complexitățile în echilibrarea acoperirii și veniturilor în sectorul streaming.
Desenând o pagină din strategia anterioară a lui Hotstar, Viacom18 se pare că își direcționează traiectoria pe o cale similară. Gigantul indian al divertismentului, al cărui cel mai mare investitor este Ambani’s Reliance, într-o schimbare strategică anul trecut, a ieșit victorios într-un război de licitații de 3 miliarde de dolari împotriva Disney, asigurând drepturile digitale pentru IPL-ul extrem de popular pentru o perioadă de cinci ani până în 2027.
Ca parte a strategiei sale de streaming, aplicația JioCinema de la Viacom18 oferă streaming gratuit al turneului publicului din Asia de Sud, o mișcare care ar putea remodela peisajul de streaming digital al regiunii, spun analiștii.
JioCinema, care oferă și acces gratuit la conținutul său de bază pentru abonații rețelei de telecomunicații Jio, a lansat recent un nivel premium. De luna trecută, utilizatorii pot opta pentru un plan anual premium, deblocând accesul la o gamă mai largă de conținut la prețul modest de 999 de rupii indiene (12 USD).
Viacom18 a încheiat acorduri cu puterile internaționale de divertisment Warner Bros. și NBCUniversal în ultimele săptămâni pentru a face oferta sa premium o propunere mai convingătoare pentru potențialii abonați.