Uber și-a plasat ofițerul șef de diversitate, echitate și incluziune în concediu după ce angajații au criticat o discuție pe care ea a organizat-o, numită „Nu mă suni Karen”, care avea scopul de a „se scufunda în spectrul experienței femeii albe americane”.
Șefa DEI, Bo Young Lee – care a fost angajată de Uber în 2018, conform profilului ei LinkedIn – ar fi fost în spatele unui eveniment numit „Moving Forward: Don’t Call Me Karen” luna trecută, parte a companiei de partajare a călătoriei „ Moving Forward” serial de evenimente care a fost lansat în 2020 în urma protestelor Black Lives Matter, potrivit The New York Times.
Potrivit unei capturi de ecran scurse de invitație pe Twitter, evenimentul din aprilie promitea „o conversație deschisă și sinceră despre rasă” cu o discuție cu femei albe la nivel de manager și de conducere la Uber și Uber Eats. Lee, o femeie din Asia, a moderat conversația.
„Ne vom scufunda în spectrul experienței femeii albe americane de la unele dintre colegii noastre de sex feminin, în special în modul în care navighează în jurul personajului „Karen””, a spus invitația în cadrul discuției.
„Karen” este un termen denigrator pe rețelele sociale pentru femeile albe cu drepturi care intră în dispute cu minoritățile, ajungând de obicei în videoclipuri care devin virale.
Se pare că evenimentul i-a supărat pe mulți dintre angajații non-albi ai Uber. Pentru a-i oferi lui Lee o platformă care să abordeze preocupările legate de evenimentul „Nu mă suni Karen”, Uber a programat o întâlnire de o oră pentru toate mâinile pe 17 mai, pe care a anunțat-o ca o „sesiune de dialog”.
În loc să asculte scrupulele angajaților, Lee a evitat întrebările despre modul în care compania ar preveni „conversațiile surde, ofensive și declanșante” în viitor, a raportat The Times. Capturile de ecran ale canalelor interne Slack ale Uber au arătat că un muncitor numește întâlnirea „mai mult o prelegere” decât un om.
„Am simțit că am fost certat pentru întreaga întâlnire”, a scris un lucrător.
A doua zi, pe 18 mai, șeful personalului Uber, Nikki Krishnamurthy, a împărtășit într-un e-mail că lui Lee i s-a cerut „să facă un pas înapoi și să ia un concediu în timp ce stabilim următorii pași”.
„Deși a fost menit să fie un dialog, este evident că cei care au participat nu s-au simțit auziți”, a adăugat Krishnamurthy despre sesiunea din 17 mai.
O captură de ecran de pe un canal Slack cu membri ai organizației de angajați a companiei „Black at Uber” a arătat lucrătorilor sărbătorind concediul lui Lee.
Uber a confirmat pentru The Post că Lee era încă în concediu de luni, deși nu era clar cât timp va rămâne în concediu înainte să se ia o decizie cu privire la următorii pași.
Compania cu sediul în San Francisco a refuzat să comenteze în continuare această problemă.
„Meriți o creștere de salariu și/sau un timp liber pentru toată această muncă emoțională neplătită”, i-a scris un lucrător celor de la Black la membrii Uber, care se pare că și-au escaladat îngrijorările conducerii.
Un alt lucrător dintr-un canal Slack desemnat pentru lucrătorii hispanici Uber l-a criticat pe Bo pentru că a creat un eveniment cu o programare care are vreo legătură cu numele K și a distribuit o captură de ecran a unui tweet în care o denotă pe Karen drept „o insultă rasială” care este „obișnuită să respinge și degradează femeile albe”.
„Cred că atunci când oamenii sunt numiți Karen, înseamnă că acesta este cineva care are puțină empatie față de ceilalți sau este deranjat de minoritățile altora care nu seamănă cu ei. De exemplu, de ce nu poate fi denunțat comportamentul rău?” a scris altul.