Sopa Imagini | Lightrocket | Getty Images
Netflix și-a văzut acțiunile crescând cu aproape 10% joi, la scurt timp după ce a dezvăluit detalii despre noul său nivel susținut de anunțuri care sugerează că modelul de afaceri începe să dea roade.
Serviciul de streaming a declarat săptămâna aceasta că are 5 milioane de utilizatori activi lunar pentru opțiunea sa mai ieftină, susținută de reclame și că 25% dintre noii săi abonați se înscriu la nivelul în zonele în care este disponibil.
Actualizarea a venit miercuri la prezentarea inaugurală a Netflix pentru agenții de publicitate, prima dată când Netflix a participat la așa-numitele prezentări Upfront ale industriei. Anul acesta, companiile media de top, inclusiv Comcastlui NBCUniversal și Descoperirea Warner Bros și-au evidențiat opțiunile de streaming susținute de reclame la prezentările lor.
Acțiunile Netflix au crescut joi la scurt timp după ce compania a oferit noi detalii despre nivelul său de streaming cu suport publicitar.
Netflix și-a lansat opțiunea bazată pe reclame la sfârșitul anului 2022, după trimestre de creștere stagnantă a abonaților care au făcut ca stocurile sale să scadă.
Compania a publicat rezultate financiare mixte în cel mai recent trimestru al său, dar a declarat că a adăugat 1,75 milioane de abonați. Netflix se pregătește, de asemenea, pentru lansarea mai largă a represiunii sale privind partajarea parolelor, o altă mișcare pentru a-și crește veniturile.
Companiile media, odată concentrate pe adăugări de abonați pentru serviciile lor de streaming, și-au orientat acum atenția spre a face afacerile profitabile. Pentru a face acest lucru, unii au redus costurile pentru cheltuirea conținutului, precum și s-au sprijinit pe modele de publicitate.
Săptămâna trecută, când Disney a raportat venituri, CEO Bob Iger a remarcat că compania a văzut opțiunea de reclamă a serviciului său de streaming Disney+ ca o altă modalitate de a ajuta afacerea de streaming să atingă profitabilitatea. Disney+ a pierdut 4 milioane de abonați în timpul trimestrului.
Nivelul publicitar al Netflix, care costă 6,99 USD pe lună și prezintă reclame de 15 sau 30 de secunde înainte și în timpul conținutului, marchează o inversare pentru conducerea companiei, care a spus de mult timp că nu va pune reclame pe platformă.
Netflix a lansat opțiunea publicitară în parteneriat cu Microsoft. Conținutul său va fi evaluat de Nielsen în cursul acestui an, pentru a ajuta agenții de publicitate să-și înțeleagă mai bine acoperirea.
La scurt timp după lansare, fondatorul Netflix și fostul CEO Reed Hastings, a recunoscut că a întârziat să se apropie de publicitate pe platformă. Când Netflix a lansat nivelul publicitar în noiembrie, a fost cu 1 dolar mai ieftin decât opțiunile Disney+ și Hulu susținute de reclame.
Co-CEO-ul Netflix, Ted Sarandos, a declarat că compania va oferi mai multe planuri de abonament cu reclame în viitor, evidențiind potențialul de a adăuga mai mulți abonați.
— Alex Sherman de la CNBC a contribuit la acest raport.