Negociatorii s-au concentrat pe un colț relativ mic al bugetului, evitând venituri noi sau reduceri la programele cu cea mai rapidă creștere
Pe măsură ce negocierile lor privind limita datoriilor cu președintele Biden împing națiunea în pericol de aproape de un default devastator, republicanii Camerei au rămas la un mesaj clar: trebuie să forțeze o schimbare în ceea ce ei numesc calea de cheltuieli „nesustenabilă” a națiunii.
Cu toate acestea, în discuțiile cu domnul Biden, Președintele Kevin McCarthy și locotenenții săi s-au concentrat aproape în întregime pe reducerea unui mic colț al bugetului – cunoscut sub numele de cheltuieli discreționare fără apărare – care include finanțarea pentru educație, protecția mediului, parcuri naționale, aplicarea legii interne și altele. zone. Acea linie bugetară reprezintă mai puțin de 15% din cei 6,3 trilioane de dolari pe care se așteaptă să îi cheltuiască guvernul în acest an. Nu este exagerat, după standardele istorice. Este deja proiectat să se micșoreze, ca pondere a economiei, în următorul deceniu.
Și nu are nimic de-a face cu marii factori ai creșterii prognozate a cheltuielilor în următorii ani: programele de protecție socială și Medicare, care se confruntă cu plăți din ce în ce mai mari pe măsură ce populația americană îmbătrânește.
Acele programe populare din punct de vedere politic au fost considerate interzise în discuțiile curente de republicani, care au fost criticați puternic din partea domnului Biden pentru schimbări chiar distractive care ar putea crește vârsta de pensionare pentru acele programe sau ar putea face alte modificări pentru a le încetini cheltuielile viitoare.
Republicanii au refuzat, de asemenea, să accepte reduceri ale cheltuielilor militare, care sunt aproape la fel de mari ca și cheltuielile discreționare pentru non-apărare. Drept urmare, negocierile sunt aproape sigure că nu vor produce niciun acord cu domnul Biden care ar modifica dramatic cursul cheltuielilor federale în următorul deceniu.
În schimb, ar concentra reducerile bugetare pe educație, protecția mediului și o serie de alte servicii guvernamentale despre care experții fiscali spun că nu sunt nici pe departe sursele primare de creștere a cheltuielilor în anii următori.
De exemplu, dacă republicanii l-ar putea convinge într-un fel pe domnul Biden să accepte runda completă de reduceri discreționare a cheltuielilor cuprinse în proiectul de lege fiscal adoptat de Casa luna trecută, nu ar face nimic pentru a modifica traiectoria generală a cheltuielilor națiunii în următorul deceniu. Aceste reduceri ar reduce cheltuielile federale cu aproximativ 470 de miliarde de dolari în 2033 și, probabil, ar economisi aproximativ 100 de miliarde de dolari în acel an în costuri de împrumut, potrivit Biroului de Buget al Congresului.
Cheltuielile guvernamentale totale ar fi atunci puțin sub 24% din economie – sau aproape exact ceea ce este astăzi.
În timp ce aceste reduceri ar putea să nu afecteze prea mult bugetul general, ele ar fi totuși resimțite de mulți americani. Deoarece reducerile ar fi atât de limitate la un singur segment, multe programe guvernamentale populare s-ar micșora cu până la 30% în acest scenariu, au calculat oficialii Casei Albe și analiști independenți.
„Reducerile propuse de republicani ar avea un impact grav asupra educației, siguranței publice, îngrijirii copiilor, îngrijirii sănătății veteranilor și multe altele”, a scris directorul de buget al Casei Albe, Shalanda Young, într-o notă săptămâna trecută.
Republicanii au citat de luni de zile creșterea cheltuielilor federale și a datoriilor drept motivul pentru care au refuzat să majoreze limita de împrumut a națiunii – riscând să ne imprumute – cu excepția cazului în care domnul Biden este de acord cu reducerea cheltuielilor.
Reprezentantul Garret Graves din Louisiana, unul dintre cei mai importanți negociatori ai domnului McCarthy, a declarat săptămâna aceasta că cel mai mare decalaj cu oficialii administrației Biden a fost numărul de cheltuieli. „Interpretarea mea a poziției lor este că ei nu recunosc sau nu reușesc să se asigure că ne aflăm pe o traiectorie de cheltuieli care este absolut nesustenabilă”, a spus el.
Cheltuielile federale au crescut în timpul pandemiei de Covid-19, mai întâi sub președintele Donald J. Trump și continuând sub domnul Biden, pe măsură ce parlamentarii au oferit asistență de trilioane de dolari întreprinderilor, oamenilor și guvernelor de stat și locale. Rămâne mai ridicat decât normele istorice, atunci când este măsurat ca pondere a economiei, care este cel mai simplu mod de a urmări modelele de cheltuieli, deoarece prețurile au crescut în timp.
Biroul de Buget al Congresului estimează că cheltuielile totale au reprezentat în medie puțin sub 21% din produsul intern brut din 1980 până în 2019, chiar înainte de apariția pandemiei. A crescut peste 30 la sută în 2020 și 2021. În acest an fiscal, este de așteptat să fie puțin peste 24 la sută, scăzând ușor în următorii câțiva ani și apoi reîncepând să crească în ultimii ani ai acestui deceniu, urcând cu peste 25 la sută în 2033.
Cheltuielile discreționare, totuși, sunt de așteptat să scadă pe parcursul deceniului ca pondere a economiei. Cheltuielile militare – pe care republicanii au refuzat până acum să le reducă în cadrul discuțiilor cu echipa lui Biden – ar trebui să scadă ușor de la 3% din economie. Cheltuielile discreționare în afara armatei sunt acum de 3,6%, dar se așteaptă să scadă la 3,2% până în 2033.
Securitatea socială și Medicare, dimpotrivă, se așteaptă să crească rapid în următorii 10 ani, deoarece pensionarii baby boomers se califică pentru a primi beneficii de sănătate și pensie. Cheltuielile cu asigurările sociale vor crește de la 4,8 la sută la 6 la sută din economie în acea perioadă, proiectează biroul bugetar, iar Medicare va crește de la 3,9 la sută la 5,3 la sută.
Analiştii spun că aceste programe sunt principalul motiv pentru care prognozele bugetare au arătat de multă vreme cheltuielile federale în creştere în următoarele decenii – chiar înainte ca domnul Biden să preia funcţia.
„Întregimea creșterii totale a cheltuielilor federale în raport cu PIB-ul pe termen lung poate fi explicată de creșterea majorelor programe federale de sănătate (Medicare, Medicaid și ACA) și de securitate socială”, Charles P. Blahous, care studiază cheltuielile federale și datoria de la Centrul Mercatus de la Universitatea George Mason, a declarat luna aceasta comisiei de buget a Senatului într-o mărturie scrisă.
Grupurile conservatoare i-au criticat pe republicani pentru că nu au inclus programele de plasă de siguranță în cererile de datorii. „În timp ce negocierile actuale privind plafonul datoriei se referă în mare parte la modalități de a restrânge părțile discreționare ale bugetului, orice propunere serioasă de abordare a crizei emergente a datoriilor și a deficitului trebuie să abordeze, de asemenea, cele mai mari programe de cheltuieli obligatorii ale noastre: Securitatea Socială și Medicare”, Alex Durante, economist la Fundația Tax, care promovează taxe mai mici, a scris miercuri.
Grupurile liberale și Casa Albă l-au criticat pe domnul McCarthy și echipa sa pentru că au neglijat cealaltă parte a registrului fiscal: sistemul fiscal al națiunii. Încasările fiscale au crescut pentru scurt timp anul trecut, dar sunt de așteptat să scadă înapoi la normele istorice în acest an, stabilizând în jur de 18 la sută din economie, proiectează biroul de buget. Dl McCarthy a citat cifrele de anul trecut pentru a susține în mod incorect veniturile fiscale actuale sunt aproape de niveluri record.
Jim Tankersley este corespondent la Casa Albă, cu accent pe politica economică. El a scris de mai bine de un deceniu la Washington despre declinul oportunităților pentru muncitorii americani și este autorul cărții „The Riches of This Land: The Untold, True Story of America’s Middle Class”. @jimtankersley