Conducerea Primăriei Municipiului Arad a luat decizia de a ţine o evidenţă a persoanelor ce intră în instituţie. În această idee, în holul de la parter au fost instalaţi doi poliţişti comunitari care îl întreabă pe fiecare arădean ce intră în instituţia publică unde exact doreşte să meargă. Conform purtătorului de cuvânt al Primăriei, Corina Drăghici, măsura a fost introdusă începând de luni. „Este o măsură organizatorică, accesul este liber la serviciile care au program cu publicul, iar ceilalţi vizitatori – dacă au probleme de rezolvat la alte servicii decât cele cu publicul – vor fi conduşi şi li se va cere actul de identitate pentru înregistrare”, a declarat Corina Drăghici. Practic, poliţistul comunitar de la poartă are sarcina de a înregistra persoanele care nu merg la birourile care lucrează cu public, notând într-un registru seria şi numărul de pe cartea de identitate, ora sosirii şi mai apoi a plecării din instituţiei, precum şi „scopul vizitei” sub forma compartimentului unde vizitatorul declară că va merge. Fiecare persoană ce intră în Primărie (exceptând serviciile menţionate) va primi astfel un ecuson pe care îl va înapoia la plecare, când de altfel trebuie să semneze în registru.
Teoretic, după înregistrare, vizitatorul va trebui condus la respectivul birou de un poliţist comunitar sau de un alt angajat al Primăriei, după un anunţ telefonic făcut de portar prin care se anunţă vizita. Astfel de măsuri organizatorice sau de securitate mai sunt luate şi în alte instituţii din Arad. În Palatul Administrativ îşi mai desfăşoară activitatea o instituţie publică, Prefectura Judeţului Arad. În Prefectură se intră din strada A.D. Xenopol, iar la intrare există de mai mult timp acelaşi regim, accesul fiind permis pentru public doar pe bază de buletin. Conform Mihaelei Ozarchievici, consilier relaţii publice din cadrul Consiliului Judeţean Arad, accesul în această instituţie se face relativ la fel ca acum în Primărie: fiecare persoană este înregistrată la intrare (cu datele din buletin), primeşte un ecuson, iar la biroul unde doreşte să ajungă se anunţă sosirea vizitatorului.
Conducerea Primăriei Municipiului Arad a luat decizia de a ţine o evidenţă a persoanelor ce intră în instituţie. În această idee, în holul de la parter au fost instalaţi doi poliţişti comunitari care îl întreabă pe fiecare arădean ce intră în instituţia publică unde exact doreşte să meargă. Conform purtătorului de cuvânt al Primăriei, Corina Drăghici, măsura a fost introdusă începând de luni. „Este o măsură organizatorică, accesul este liber la serviciile care au program cu publicul, iar ceilalţi vizitatori – dacă au probleme de rezolvat la alte servicii decât cele cu publicul – vor fi conduşi şi li se va cere actul de identitate pentru înregistrare”, a declarat Corina Drăghici. Practic, poliţistul comunitar de la poartă are sarcina de a înregistra persoanele care nu merg la birourile care lucrează cu public, notând într-un registru seria şi numărul de pe cartea de identitate, ora sosirii şi mai apoi a plecării din instituţiei, precum şi „scopul vizitei” sub forma compartimentului unde vizitatorul declară că va merge. Fiecare persoană ce intră în Primărie (exceptând serviciile menţionate) va primi astfel un ecuson pe care îl va înapoia la plecare, când de altfel trebuie să semneze în registru.
Teoretic, după înregistrare, vizitatorul va trebui condus la respectivul birou de un poliţist comunitar sau de un alt angajat al Primăriei, după un anunţ telefonic făcut de portar prin care se anunţă vizita. Astfel de măsuri organizatorice sau de securitate mai sunt luate şi în alte instituţii din Arad. În Palatul Administrativ îşi mai desfăşoară activitatea o instituţie publică, Prefectura Judeţului Arad. În Prefectură se intră din strada A.D. Xenopol, iar la intrare există de mai mult timp acelaşi regim, accesul fiind permis pentru public doar pe bază de buletin. Conform Mihaelei Ozarchievici, consilier relaţii publice din cadrul Consiliului Judeţean Arad, accesul în această instituţie se face relativ la fel ca acum în Primărie: fiecare persoană este înregistrată la intrare (cu datele din buletin), primeşte un ecuson, iar la biroul unde doreşte să ajungă se anunţă sosirea vizitatorului.