Consilierii municipiali ar putea aproba în şedinţa de joi creşterea tarifului pentru călătoria cu tramvaiul. În cazul biletelor, preţul unei călătorii în mediul urban este programat să crească de la 1,5 lei, la 1,6 lei, deci cu zece bani (6, 67%). Cu acelaşi procent va creşte şi preţul biletelor pentru cursele preorăşeneşti (Vladimirescu, Ghioroc). Astfel, un bilet până la Ghioroc (25 de kilometri) va costa 5,8 lei, faţă de 5,5 lei. Pe o distanţă de doar 10 kilometri, cum ar fi Arad-Vladimirescu, preţul unui bilet de tramvai (o călătorie) va creşte la 3,2 lei, actualmente acesta fiind de 3 lei. Acelaşi noi tarife vor fi aplicate şi transportului în comun cu autobuzul şi microbuzul, în funcţie de distanţă de caracterul urban sau sub-urban al traseului (este vorba doar de cursele din municipiu).
Compania de Transport Public şi Primăria Municipiului Arad nu au abandonat ideea abandonării abonamentelor de tramvai sau autobuz pe una sau două linii, urmând a fi menţinut doar abonamentul pe toate liniile. Ideea a mai fost cuprinsă într-un proiect de hotărâre al Primăriei, cel privind desfiinţarea unor trasee de tramvai, abandonat între timp din motive rămase neelucidate. De această dată însă, abonamentul unic pentru toate liniile va fi mai mult ca sigur introdus, pentru liniile urbane acesta urmând să coste 58 de lei, faţă de 90 de lei în prezent. Astfel, faţă de tariful actual al abonamentului unic pentru liniile de tramvai din municipiu se va produce o ieftinire de aproape 40%, însă arădenii care au acum abonamente pe o singură linie vor fi nevoiţi să scoată din buzunar 11 lei mai mult – diferenţa dintre actualul abonament pe o linie şi viitorul abonament unic nominalizat. Va exista şi varianta abonamentului nenominalizat (transmisibil) pe toate liniile urbane, în valoare de 80 de lei (ieftinire cu aproape 50% faţă de tariful actual). În cazul liniilor preorăşeneşti se vor menţine abonamentele pe numărul de kilometri, tariful acestora urmând să fie mărit cu procente cuprine între 4,35% şi 9% la sută. De exemplu, un abonament lunar pe o distanţă de 10 kilometri va costa 66 de lei, faţă de 63, în timp ce abonamentul până la Ghioroc (25 de km) va costa 120 lei în loc de 115. În cazul abonamentelor săptămânale şi pe două săptămâni logica este aceeaşi, va scădea cel pe toate liniile urbane (de la 30 la 20 de lei), dar vor creşte cele pentru traseele preorăşeneşti.
Din cinci linii de microbuz a mai rămas doar una
Anul trecut, CTP achiziţiona 17 microbuze noi pentru trasee scurte din municipiu şi judeţ, cele din municipiu fiind gândite să lege zonele mărginaşe ale Aradului de staţiile de tramvai aflate în acelaşi cartier. Din păcate, experimentul Companiei din municipiu se pare că a eşuat, din cele cinci linii noi introduse la începutul anului (48-52) urmând să mai circule doar una: linia 48, care face legătura între Piaţa Soarelui şi parcările magazinelor Selgros şi Real, la un interval de 60 de minute. Consilierii municipali sunt chemaţi să aprobe şi noul program al transportului cu autobuze şi microbuze, care nu mai cuprinde însă liniile de microbuz din Centru, Grădişte, Aradul Nou sau Aurel Vlaicu-Gai. Liniei 41, spre Gara Bujac, îi va fi menţinut celălalt capăt în Piaţa UTA.
Compania de Transport Public şi Primăria Municipiului Arad nu au abandonat ideea abandonării abonamentelor de tramvai sau autobuz pe una sau două linii, urmând a fi menţinut doar abonamentul pe toate liniile. Ideea a mai fost cuprinsă într-un proiect de hotărâre al Primăriei, cel privind desfiinţarea unor trasee de tramvai, abandonat între timp din motive rămase neelucidate. De această dată însă, abonamentul unic pentru toate liniile va fi mai mult ca sigur introdus, pentru liniile urbane acesta urmând să coste 58 de lei, faţă de 90 de lei în prezent. Astfel, faţă de tariful actual al abonamentului unic pentru liniile de tramvai din municipiu se va produce o ieftinire de aproape 40%, însă arădenii care au acum abonamente pe o singură linie vor fi nevoiţi să scoată din buzunar 11 lei mai mult – diferenţa dintre actualul abonament pe o linie şi viitorul abonament unic nominalizat. Va exista şi varianta abonamentului nenominalizat (transmisibil) pe toate liniile urbane, în valoare de 80 de lei (ieftinire cu aproape 50% faţă de tariful actual). În cazul liniilor preorăşeneşti se vor menţine abonamentele pe numărul de kilometri, tariful acestora urmând să fie mărit cu procente cuprine între 4,35% şi 9% la sută. De exemplu, un abonament lunar pe o distanţă de 10 kilometri va costa 66 de lei, faţă de 63, în timp ce abonamentul până la Ghioroc (25 de km) va costa 120 lei în loc de 115. În cazul abonamentelor săptămânale şi pe două săptămâni logica este aceeaşi, va scădea cel pe toate liniile urbane (de la 30 la 20 de lei), dar vor creşte cele pentru traseele preorăşeneşti.
Din cinci linii de microbuz a mai rămas doar una
Anul trecut, CTP achiziţiona 17 microbuze noi pentru trasee scurte din municipiu şi judeţ, cele din municipiu fiind gândite să lege zonele mărginaşe ale Aradului de staţiile de tramvai aflate în acelaşi cartier. Din păcate, experimentul Companiei din municipiu se pare că a eşuat, din cele cinci linii noi introduse la începutul anului (48-52) urmând să mai circule doar una: linia 48, care face legătura între Piaţa Soarelui şi parcările magazinelor Selgros şi Real, la un interval de 60 de minute. Consilierii municipali sunt chemaţi să aprobe şi noul program al transportului cu autobuze şi microbuze, care nu mai cuprinde însă liniile de microbuz din Centru, Grădişte, Aradul Nou sau Aurel Vlaicu-Gai. Liniei 41, spre Gara Bujac, îi va fi menţinut celălalt capăt în Piaţa UTA.