Pro TV este cea mai de încredere marcă pentru români în ceea ce priveşte posturile de televiziune, potrivit studiului Trusted Brands 2010, realizat de Revista Reader’s Digest, printre brandurile din domeniul media din această listă numărându-se şi Jurnalul Naţional şi Europa FM.
Studiul Trusted Brands 2010 s-a desfăşurat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi un număr de maximum 18 categorii locale. Respondenţii nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi ţinând cont de anumiţi indici – „calitate”, „valoare excelentă”, „imagine puternică” şi „înţelegerea nevoilor clienţilor”.
Din categoriile locale, brandurile în care românii au cea mai mare încredere sunt Pro TV, Vel Pitar, Ceresit, Cris-Tim, Borsec, Medlife, Domo, Danone, Colgate, Bricostore, Jurnalul Naţional şi Europa FM.
Din categoriile comune, Dacia se numără printre brandurile în care românii au cea mai mare încredere, alături de mărci ca Dell, Nokia, Vodafone, Canon, Philips, Paralela 45, Visa, BCR, RCS & RDS, Petrom, Asirom, Eurovita, Nurofen, Nivea, Ariel, Nestle.
Şi în acest an, rezultatele Trusted Brands din România au evidenţiat schimbări la nivel de percepţie şi încredere faţă de anii precedenţi. La categoriile: Bancă, Automobile, Cameră foto, Companie de asigurări s-au schimbat liderii, în timp ce la alte categorii (Electrocasnice, Benzinării, Cosmetice), ocupanţii locului întâi şi-au întărit poziţia prin procente mai mari, comparativ cu anii precedenţi. Una dintre marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea în forţă a unor branduri româneşti. La categoria Automobile, de exemplu, Dacia a trecut pe primul loc în topul încrederii românilor, poziţie ocupată anul trecut de Mercedes-Benz.
Studiul a fost realizat prin corespondenţă, în perioada august – octombrie 2009, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader’s Digest din cele 16 ţări euopene. În această perioadă, în Europa s-au trimis 218.618 chestionare cu întrebări deschise, iar rata medie de răspuns a fost de 7%. România a înregistrat cea mai mare rată de răspuns la nivel european, după Finlanda – 14,1%.