Dacia se plasează pe primul loc în Uniunea Europeană în funcţie de ritmul de creştere a numărului de înmatriculări noi de autoturisme din martie, de 61%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, însă piaţa auto din România a înregistrat a doua scădere ca mărime din UE, de 50,4%.
În martie 2010 au fost înmatriculate circa 30.760 de autoturisme noi Dacia în Uniune, ceea ce a conferit mărcii o cotă de piaţă de 1,9%, superioară celei de 1,3% din martie 2009, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Pe piaţa din România au fost înmatriculate, în perioada analizată, circa 4.030 de maşini doi destinate pasagerilor, faţă de 8.120 în martie 2009.
Pentru grupul Renault, proprietarul constructorului auto român, înmatriculările au urcat cu 33,3%, la peste 163.500 de unităţi. Renault a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă de la 8,3% la 10% în martie 2010.
Producătorul auto cu cele mai multe înmatriculări în Uniune de autovehicule destinate pasagerilor a fost, în martie, grupul Volkswagen (322.994 unităţi şi o cotă de piaţă de 19,7%), urmat de PSA Peugeot-Citroen (214.725 înmatriculări şi o cotă de piaţă de 13,1%).
Totodată, Ford este brandul cu cele mai multe înmatriculări de autoturisme, de 168.610 de unităţi, în creştere cu 18% comparativ cu martie 2009.
În total, pe piaţa auto din UE au fost înmatriculate, în a treia lună a acestui an, aproximativ 1.637.480 de maşini noi destinate pasagerilor, ceea ce reprezintă un avas de aproape 11% faţă de anul trecut.
Cea mai mare piaţă auto din UE, din punct de vedere al înmatriculărilor noi de autoturisme, a fost în martie Marea Britanie (397.383 unităţi, în urcare cu 26,6% faţă de martie 2009), urmată de Germania (294.375 unităţi, în scădere cu 26,6%) şi Italia (257.694 unităţi, în creştere cu 19,6%). Statul cu cel mai accentuat ritm de avans al înmatriculărilor de autoturisme noi este Portugalia (87%).
În total, piaţa auto a crescut în 15 ţări din Uniune, scăzând în zece. ACEA nu a avut disponibile date pentru Malta şi Cipru.