Google şi-a modificat, marţi, logoul de pe pagina principală pentru a marca împlinirea a 100 de ani de la naşterea lui Akira Kurosawa, unul dintre cei mai importanţi regizori şi producători de film japonezi şi un nume de marcă al cinematografiei universale.
Noul logo al companiei de internet americane este alb/negru, din termenul „Google” fiind vizibile doar primele două litere, alăturate unei camere de filmat şi imaginii regizorului.
Primul film al lui Kurosawa, „Sugata Sanshiro”, datează din 1943, în timp ce ultimul său film, „Madadayo/ Încă nu!” a fost realizat la o distanţă de exact jumătate de secol, în 1993.
Printre numeroasele premii care i-au fost acordate se numără Leul de Aur (la Expoziţia Internaţională de Artă cinematografică de la Veneţia, în 1951, pentru filmul „Rashômon”), Legiunea de Onoare şi un Oscar pentru întreaga activitate.
Printre cele mai cunoscute filme ale lui Akira Kurosawa se numără „O duminică minunată” (1946), „Cei şapte samurai” (1954), „Paradis şi infern” (1964), „Kagemusha” (1980) şi „Vise/ Dreams” (1990).
Regizorul japonez a trecut în nefiinţă pe 6 septembrie 1998.