» Se pare ca recesiunea nu constituie un motiv pentru ca romanii sa renunte la una dintre cele mai mari pasiuni ale lor: detinerea unui supertelefon. Acest lucru este exploatat la maximum in aceste zile de catre producatori si vanzatorii de telefoane mobile.
In numai cateva zile au fost lansate o sumedenie de exclusivitati, care de care mai celebre: iPhone-ul 3G S al celor de la Apple, primul smartphone de la Toshiba – si cel mai puternic in acest moment – sau HTC Magic, cel mai nou telefon cu platforma
Android, sunt numai cateva exemple care arata in mod clar ca supertehnologiile sunt cerute si asimilate in continuare de consumatorii romani.
In meciul Apple-HTC a intervenit Toshiba
Tonul a fost dat, ca de obicei, de cele doua mari companii de telefonie mobila din Romania, Orange si Vodafone, care au reluat astfel lupta dura, la baioneta, pe care au dus-o si vara trecuta in dorinta de a-si castiga suprematia in randul consumatorilor – aceia care au totusi bani de cheltuit pe telefoane sofisticate si scumpe. Orange a facut primul pas si a adus pe piata
nostra, la scurt timp de la lansarea mondiala, noua versiune a gadgetului-minune al celor de la Apple, iPhone-ul 3G S.
Desi nu a beneficiat de o reclama la fel de zgomotoasa precum precedentele modele, lansarea noului iPhone a fost asteptata cu sufletul la gura, existand totusi cumparatori care s-au asezat la coada inca din timpul noptii cu speranta ca vor prinde un 3G S. Acesta are o viteza de procesare dubla fata de modelul precedent, este dotat cu instrumente de prelucrare a imaginii, apelare vocala si baterie cu o perioada mai lunga de utilizare.
Nici nu s-au stins bine ecourile acestui succes, ca Orange a mai lovit o data, anuntand disponibilitatea pentru utilizatorii romani a celui mai puternic smartphone al momentului, Toshiba TGO1. Cu un procesor de 1 GHz si un ecran tactil de 4,1 inchi de inalta rezolutie – doua superlative neegalate inca de vreun alt concurent –, acest super smartphone se vinde la preturi si mai mici: 399 euro cu abonament si 450 de euro la liber. Specialistii spun ca, daca acest telefon se va dovedi fiabil, Apple si HTC vor avea intr-adevar o mare problema.
Raspunsul Vodafone a constat in aducerea HTC Magic, cel mai nou telefon cu platforma Android, un smartphone primit cu mare interes in intreaga lume. Experienta unica pe care o aduce acesta se datoreaza multiplelor facilitati prin care utilizatorii isi pot personaliza mobilul prin intermediul Android Market, care le permite sa descarce cu usurinta o gama foarte variata de jocuri si aplicatii gratuite. De asemenea, ei au asigurat accesul direct la Google Search si Gmail, la fel de usor ca de pe computer.
Vanzarile de smartphone au crescut cu 40%
Toate aceste noutati au venit sa completeze pleiada de telefoane premium lansate, tot in aceasta vara, de catre Nokia, Samsung sau LG. si ele au caracteristici de exceptie si preturi pe masura.
Ce anume ii determina insa pe producatori, operatori si vanzatorii de telefoane sa faca astfel de eforturi si sa arunce pe piata telefoane scumpe in aceste zile cenusii, cand toata lumea vorbeste despre recesiune economica si o restrangere a cheltuielilor? Raspunsul l-au dat ultimele studii de piata, care arata ca interesul romanilor pentru tehnologia de ultima ora a ramas constant, in ciuda conditiilor economice generale. Acest lucru este demonstrat de nivelul vanzarilor de terminale smartphone, care a crescut cu 40% in primul semestru al anului 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
O posibila explicatie a acestui comportament oarecum neasteptat pentru aceste vremuri tulburi a dat-o Mihnea serbu, senior product manager Orange Romania, care a spus ca „utilizatorii romani au devenit mai selectivi si, drept urmare, ei cauta acele produse si servicii care prezinta un raport calitate-pret cat mai atractiv si tind sa achizitioneze un telefon mobil cat mai fiabil din punctul de vedere al pretului”.
Acelasi lucru pare ca se intampla si la nivel mondial. Tina Teng, un analist al companiei de cercetare de piata iSuppli, a confirmat aceasta tendinta. „Exista doua segmente care se afla in crestere in acest moment, respectiv smartphone-urile si dispozitivele mobile foarte ieftine pentru pietele emergente”, a spus aceasta.