Acesta este îndemnul insolit al tot mai multor companii japoneze către angajaţii lor, în încercarea de a încuraja natalitatea.
Potrivit CNN, Canon a introdus o nouă măsură în regulament. De două ori pe săptămână, angajaţii pleacă de la lucru la ora 17.30, în condiţiile în care ziua de lucru de 12 ore este un lucru comun în Japonia.
„Canon are un program de încurajare a natalităţii foarte puternic. Trimiterea angajaţilor acasă, mai devreme, pentru a sta împreună cu familia lor, face parte din această strategie”, a precizat purtătorul de cuvânt al companiei, Hiroshi Yoshinaga.
Şi Keidanren, cel mai mare grup de afaceri japonez, va scurta ziua de lucru. Factorii principali ai fenomenului îi reprezintă numărul mare de ore petrecute la serviciu şi costul ridicat al vieţii.
Marile corporaţii, care se confruntă cu o recesiune economică de proporţii, intrevin astfel pentru a remedia scăderea drastică a populaţiei Japoniei.
Natalitatea a ajuns la un nivel de 1,34, în condiţiile în care este necesar un indice de 2 pentru a menţine populaţia actuală. În plus, populaţia Japoniei îmbătrâneşte la un ritm mai ridicat decât în orice alt stat din lume.