Apple (AAPL) ar trebui să cumpere Disney (DIS) – cel puțin conform unui analist media.
După debutul Apple a căștilor sale Vision Pro la Worldwide Developer Conference (WWDC) luni, analistul Needham Laura Martin și-a dublat opinia conform căreia gigantul tehnologic ar trebui să achiziționeze compania de divertisment.
„AAPL trebuie să cumpere DIS pentru a stimula adoptarea Vision Pro”, a scris ea într-o notă publicată marți. „Faptul că directorul general al DIS, Bob Iger, a fost pe scenă, promovând ochelarii de protecție Vision Pro de la AAPL, demonstrează potrivirea strategică convingătoare dintre conținutul DIS și tehnologia portabilă a AAPL”.
„La 3.500 de dolari, ne așteptăm ca adoptarea să fie lentă. Cu toate acestea, dacă AAPL cumpără DIS, povestitorii săi ar putea crea conținut unic pentru a stimula adoptarea de către consumatori a ochelarilor de protecție Vision Pro de la AAPL”, a adăugat analistul.
Acțiunile Disney au crescut cu 4% imediat ce Iger a început să vorbească la evenimentul de luni. Executivul a prezentat un nou parteneriat între cele două companii centrat pe căști. Utilizatorii vor putea viziona filme și emisiuni TV de la Disney+, pe lângă o experiență de vizionare sportivă mai captivantă.
De atunci, acțiunile Disney s-au stabilizat, dar mișcarea pozitivă în sus se alimentează zvonuri de lungă durată despre o potențială fuziune între cele două companii.
Martin a explicat modul în care conținutul exclusiv va fi cheia pentru a stimula vânzările noului căști, făcând referire la modul în care Steve Jobs a reușit să asigure adoptarea iPod-ului punând companiile de muzică să-i vândă melodii individuale.
„Nimeni nu și-ar fi cumpărat un iPod dacă nu ar fi fost conținut care să stimuleze adopția”, a spus ea. „[The VR headset] nu este un produs masiv, așa că trebuie să aveți conținut care să-i determine pe oameni să-l folosească.”
Martin a subliniat că beneficiul pentru Apple ar fi securizarea, nu numai IP-ul, ci și povestitorii.
„Nu poți forța producătorii de conținut Disney să facă nimic decât dacă îi deții”, a spus ea, eliminând sugestiile că un parteneriat ar fi suficient, spre deosebire de proprietatea în întregime, dat fiind că Disney ar dori să-și protejeze profitul și profitul (profiturile și pierderile) și să maximizeze venituri.
„Ideea mea ar fi că ar fi exclusiv pentru această singură platformă”, a spus ea, adăugând: „Este în valoare mai mult pentru Apple să aibă acești povestitori și să spună povești special pentru un iPhone, un iPad sau un ceas”.
Martin a citat lipsa unui succesor al lui Iger de către Disney, împreună cu activitatea sa de televiziune liniară în scădere, drept catalizatori cheie pentru o fuziune, adăugând ca fluxul anual de numerar gratuit al Apple de 90 de miliarde de dolari ar ajuta la finanțarea creării de conținut.
Totuși, un mare semn de întrebare se concentrează în jurul afacerii cu parcurile, pe lângă obstacolele de reglementare.
„Nu cred că Apple vrea parcurile, dar cred că parcurile sunt într-adevăr o afacere bună de sine stătătoare. Private equity sau alt tip de REIT sau cumpărător imobiliar ar fi un loc logic”, a spus ea.
În ceea ce privește reglementarea, analistul a spus că nu este imposibil ca o afacere de această amploare să primească aprobare.
„Modul în care sunt scrise legile aici, nu este anticoncurențial să ai o companie de hardware, sau să-i spunem o companie de distribuție, să deții o companie de conținut”, a spus ea, referindu-se la modul în care Comcast a reușit să fuzioneze cu NBC, care a fost un dimensiune similară cu Disney la acea vreme, pe lângă achiziția recentă de către Amazon a MGM pentru 8,45 miliarde de dolari în 2021.
„Este posibil ca autoritățile de reglementare să încerce să o blocheze efectiv. Dar odată ce te duci în instanță, toate precedentele permit ca conținutul să fie cumpărat prin distribuție”, a spus ea.
Alexandra Canal este reporter senior la Yahoo Finance. Urmărește-o pe Twitter @allie_canal, LinkedIn, și e-mail-i la alexandra.canal@yahoofinance.com
Faceți clic aici pentru cele mai recente știri ale pieței de valori și analize aprofundate, inclusiv evenimente care mișcă acțiunile
Citiți cele mai recente știri financiare și de afaceri de la Yahoo Finance