Anchetatorii caută răspunsuri despre prăbușirea avionului care a urmat sperierea Sonic Boom
Patru persoane au murit când un mic avion privat care a traversat spațiul aerian restricționat deasupra Washingtonului, DC, s-a prăbușit în Virginia. Armata a amestecat două F-16 pentru a-l intercepta.
Autoritățile federale au investigat luni ce a determinat o aeronavă privată să zboare în spațiul aerian restricționat deasupra Washingtonului, DC, duminică, declanșând un răspuns al avioanelor militare care a provocat să se audă un boom sonic în mare parte din regiune înainte ca avionul să se prăbușească în Virginia. , ucigând toți cei patru oameni de la bord.
Avionul privat de afaceri s-a prăbușit în apropiere de Montebello, Virginia, a declarat Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor. O purtătoare de cuvânt a poliției de stat din Virginia a declarat luni într-o declarație că personalul de intervenție a reușit să ajungă la epavă pe jos la aproximativ patru ore după ce au primit raportul despre un accident de avion.
John Rumpel, care conduce Encore Motors din Melbourne, o companie din Florida care deține avionul, a declarat luni într-un interviu telefonic că fiica sa, Adina Azarian, nepoata lui de 2 ani, bona ei și pilotul se aflau în avion. și nu a supraviețuit.
Avionul, un Cessna 560 Citation V, s-a prăbușit „aproape drept în jos și cu o viteză mare”, a spus el, adăugând că impactul a provocat un crater, iar epava s-a întins pe 150 de metri. Domnul Rumpel a spus duminică că se întorc acasă în East Hampton, NY, după o vizită de patru zile la casa lui din Carolina de Nord.
Două avioane de luptă au fost trimise de la baza comună Andrews din Maryland, după ce Cessna a intrat în spațiul aerian restricționat, determinând răspunsul de urgență pentru a intercepta zborul, au confirmat duminică oficialii militari și americani.
După ce Cessna a virat în zona restricționată, care include repere naționale importante, Administrația Federală a Aviației a chemat pilotul, dar nu a primit niciun răspuns de la acel avion, iar armata a ordonat avioane să intercepteze, a spus un oficial militar.
Comandamentul Nord-American de Apărare Aerospațială, sau NORAD, care supraveghează controlul aerospațial asupra Statelor Unite și Canadei, a declarat într-un comunicat că două avioane F-16 au fost dislocate duminică după ce Cessna a survolat Washington și Virginia de Nord.
NORAD a spus că avioanele de luptă „au fost autorizate să călătorească la viteze supersonice”, ceea ce ar fi produs boom-ul care s-a auzit în regiune, inclusiv în suburbiile Virginia și Maryland. Avioanele au folosit, de asemenea, rachete care ar fi putut fi vizibile de la sol, a spus agenția, „într-o încercare de a atrage atenția pilotului”.
Oficialii au stabilit ulterior că Cessna nu a reprezentat o amenințare, iar ancheta va analiza de ce pilotul nu a răspuns FAA. Cessna nu a fost doborât, au spus oficialii. Un oficial de la Casa Albă a spus că președintele Biden a fost informat despre incident.
Cessna s-a prăbușit în apropiere de Pădurea Națională George Washington din Virginia, a spus NORAD, deși o declarație anterioară a FAA spunea că „s-a prăbușit într-un teren muntos într-o zonă puțin populată din sud-vestul Virginiei”, lângă Montebello, în jurul orei 15:30, ora locală.
Adam Gerhardt, un investigator al NTSB, a declarat luni reporterilor că agenția va fi pe teren cel puțin trei până la patru zile. El a spus că epava a fost „foarte fragmentată” și a descris zona ca fiind rurală și muntoasă.
„Va fi un loc de accident foarte dificil”, a spus el.
Dl. Gerhardt a spus că ancheta va analiza când exact pilotul nu a mai răspuns și de ce avionul a zburat pe ruta pe care a făcut-o. El a spus că încă nu se știe dacă avionul are un înregistrator de voce în cabina de pilotaj sau un înregistrator de date de zbor, deși a spus că aeronava nu trebuie să aibă un astfel de echipament.
„Totul este pe masă până când vom elimina încet și metodic diferite componente și elemente care vor fi relevante pentru această investigație privind siguranța”, a spus domnul Gerhardt.
Domnul Rumpel, care este și pilot, a declarat duminică că are puține informații despre circumstanțele accidentului, dar speră că fiica, nepoata sa și ceilalți de la bord nu au avut de suferit. Cu vocea ruptă, el a spus că dacă avionul ar fi pierdut presurizarea, „toți s-ar fi culcat și nu s-ar fi trezit niciodată”.
„A coborât cu 20.000 de picioare pe minut și nimeni nu a putut supraviețui unui accident cu această viteză”, a spus domnul Rumpel.
Aeronava decolase de pe aeroportul municipal Elizabethton din Elizabethton, Tennessee și se îndrepta către aeroportul MacArthur Long Island din Ronkonkoma, NY, a declarat FAA. Cessna a părăsit Tennessee la 13:13, ora locală, potrivit site-ului de urmărire a zborurilor FlightAware.
Biroul de management al urgențelor din Annapolis a mai spus pe Twitter că boom-ul sonic a rezultat dintr-un zbor autorizat al Departamentului de Apărare.
Oamenii au raportat pe rețelele de socializare că au auzit un boom puternic în zona Washington. Mulți au spus că zgomotul a sunat ca o explozie, iar unii au spus că boom-ul a fost atât de puternic încât le-a zguduit casele. Un boom sonic este cauzat de un obiect care se mișcă mai repede decât sunetul, sau aproximativ 750 de mile pe oră la nivelul mării.
Rafael Olivieri, în vârstă de 62 de ani, a spus că se afla acasă în Annandale, Virginia, când a auzit un „sunet puternic, foarte scurt” care i-a zguduit casa. Domnul Olivieri a fugit afară, unde și vecinii lui încercau să-și dea seama ce s-a întâmplat. „Primul meu lucru a fost să mă uit la cer”, a spus el. „Am fost cu adevărat îngrijorat.”
La peste 30 de mile nord-est, în Edgewater, Maryland, Joseph Krygiel, în vârstă de 47 de ani, a simțit și el boom-ul. A spus că se afla în subsol imediat după ora 15, când toată casa s-a cutremurat. „S-a simțit ca ceva major”, a spus domnul Krygiel.
Derrick Bryson Taylor și Mark Walker au contribuit la raportare.
Julian E. Barnes este un reporter de securitate națională cu sediul la Washington, care acoperă agențiile de informații. Înainte de a se alătura The Times în 2018, el a scris despre probleme de securitate pentru The Wall Street Journal. @julianbarnes • Facebook
Livia Albeck-Ripka este reporter pentru The Times cu sediul în California. Ea a fost anterior reporter în biroul din Australia. @livia_ar
Christine Hauser este reporter, care acoperă știri naționale și străine. Slujbele ei anterioare în redacție includ perioade în afaceri care acoperă piețele financiare și la biroul Metro din biroul de poliție. @ChristineNYT
Amanda Holpuch este un reporter general. @holpuch