New York CNN —
Macy’s, Costco și alte lanțuri mari spun că cumpărătorii se retrag de la magazinele lor și schimbă ceea ce cumpără. Acesta ar putea fi un steag roșu pentru economia SUA.
Macy’s (M) și-a redus joi profitul anual și prognoza de vânzări, după ce cererea clienților a încetinit.
„Consumatorul din SUA, în special de la Macy’s, s-a retras mai mult decât ne-am anticipat”, a declarat CEO-ul Macy’s, Jeff Gennette, într-un apel pentru venituri joi. Clienții au „realocat” cheltuielile pentru alimente, produse esențiale și servicii, a spus el.
Gennette a spus că Macy’s își va crește promoțiile pentru a elimina marfa nevândută.
Vânzările la aceleași magazine la Macy’s au scăzut cu 8,7% în ultimul trimestru, în timp ce magazinele superioare Bloomingdale’s au scăzut cu 3,9%.
Acțiunile Macy’s au rămas stabile la începutul tranzacțiilor de joi.
Este cel mai recent retailer care a evidențiat schimbările în cererea clienților.
Șeful financiar Costco (COST), Richard Galanti, a declarat săptămâna trecută că unii clienți trec de la fripturi și carne de vită mai scumpe pentru carne mai ieftină, cum ar fi carnea de porc și pui. Aceasta este o tendință care a fost comună în recesiunile anterioare, a spus el.
Macy’s și Costco atrag cumpărătorii cu venituri medii și mai mari, iar rezultatele lor arată o retragere în rândul acestei categorii demografice.
Acești cumpărători au cumpărat cele mai multe articole de îmbrăcăminte, electronice, mobilier și alte bunuri pe care le doresc în ultimii trei ani în timpul pandemiei.
Acum, mulți își schimbă cheltuielile discreționare către călătorii și alte servicii pe care nu le-au putut găsi în timpul pandemiei. Rămâne o cerere puternică pentru experiențe în persoană, cum ar fi călătoriile și mesele în oraș. Asta înseamnă afaceri mari pentru petrecerea timpului liber și ospitalitate, deoarece cheltuielile sunt de așteptat să crească în această vară, pe măsură ce consumatorii își deschid portofelele pentru experiențe memorabile.
În timp ce unele companii aeriene și hoteluri publică rezervări record, această schimbare a cheltuielilor afectează mulți retaileri.
„Reducerea semnificativă a îndrumărilor Macy a veniturilor subliniază provocările cu care se confruntă comercianții cu amănuntul, având în vedere un mediu de cheltuieli al consumatorilor care slăbește și schimbările bugetare către servicii”, a declarat David Silverman, director senior la Fitch Ratings.
Cumpărătorii cu venituri mai mici au, de asemenea, mai puțini bani de cheltuit pentru achiziții discreționare și încetinesc.
Dollar General (DG) a declarat că clienții săi cu venituri mai mici renunță la produse discreționare, cum ar fi bunuri pentru casă și îmbrăcăminte.
Compania și-a redus perspectivele privind cererea slabă a clienților, trimițând acțiunile sale în scădere cu 20% în timpul tranzacționării devreme de joi.
„Mediul macroeconomic este mai provocator decât cel [company] anticipase anterior”, a spus Dollar General într-un comunicat. „Are un impact semnificativ asupra nivelurilor și comportamentelor de cheltuieli ale clienților”.
Săptămâna trecută, Dollar Tree (DLTR) și-a redus perspectivele anuale, iar stocul său a scăzut. Compania a spus că cumpărătorii se aprovizioneau cu produse de necesitate și cumpără mai puține bunuri discreționare.
Nu toți comercianții cu amănuntul se luptă însă.
Unii comercianți cu amănuntul beneficiază de trecerea la alimente și produse esențiale, cum ar fi Walmart (WMT).
Compania poate ajunge la o gamă largă de cumpărători, iar aproximativ jumătate din vânzările sale provin din alimente și alte produse nediscreționare. Walmart a spus că gospodăriile mai bogate au făcut cumpărături mai des în magazinele sale.
Retailerii de frumusețe au înregistrat, de asemenea, vânzări puternice, deoarece cumpărătorii cheltuiesc pe produse mai mici, cum ar fi machiajul și rujul.
Lanțurile de produse cosmetice și de îngrijire a pielii Ulta și Elf înregistrează vânzări în creștere.