La fiecare trei luni, Brandy Andersen își umple Jeep-ul cu haine, rechizite de bucătărie, un ventilator și un televizor mic și se mută într-un oraș nou. Asistent medical ambulant de urgență în ultimii trei ani, Andersen a lucrat în Brooklyn, Boston și DC și acum are sediul într-o parte îndepărtată a Californiei de Nord.
Dar casa ei, soțul și adresa principală Netflix se află toate la mii de mile distanță, în Midland, Georgia.
Andersen este unul dintre mulți clienți Netflix de multă vreme supărați de noua represiune a companiei privind partajarea parolelor, care a fost lansată în Statele Unite săptămâna aceasta și ar împiedica-o să streaming pe drum. După ani în care a ignorat și chiar a încurajat partajarea parolelor, compania de streaming cere oricui care folosește o conectare Netflix pentru mai mult de 31 de zile într-o altă locație să obțină un cont separat sau să plătească 7,99 USD pe lună pentru a fi adăugat la contul principal.
Utilizatorii Netflix afectați au apelat la rețelele sociale pentru a se plânge de noua politică, unii chiar amenințând să renunțe sau să treacă la concurenți cu cerințe mai laxe de partajare, cum ar fi Disney Plus și Max.
„Nu plătesc încă opt dolari, pur și simplu nu plătesc”, spune Andersen, care plănuiește să-și anuleze planul premium de 19,99 USD pe lună. „Plătesc destule așa cum sunt. Înțeleg că prețul trebuie să crească în timp – asta nu m-a deranjat deloc – dar să spun că acum nu-l pot folosi pentru mine? Asta e o nebunie.”
Poate Netflix să înfrunte reacțiile?
Netflix nu s-a grăbit în acest plan și probabil că a dat seama oarecare furie publică și pierderea unor abonați. Compania a început să testeze aplicarea pe piețele mai mici anul trecut și a lansat-o în Canada anul acesta. Se așteaptă o cantitate mică de pierderi și probabil temporare, spun analiștii.
„În fiecare piață există o revoltă inițială”, spune Rich Greenfield, analist media la LightShed Partners. „Apoi au scos un conținut fără care oamenii nu pot trăi, [and] două luni mai târziu, numărul lor a crescut.”
Spectacolele și filmele populare de calitate sunt tot ceea ce compania ar trebui să se concentreze, spune Greenfield. „Cea mai bună modalitate de a-i determina pe oameni să se înregistreze pentru propriul lor cont sau ca cont suplimentar este conținutul fără de care, literalmente, nu pot trăi.”
Într-un sondaj din aprilie, Wedbush Securities a întrebat clienții Netflix actuali și recenti ce ar face după o represiune. Aproximativ 40% au spus că nu au intenția de a face nicio modificare a abonamentului lor, 30% au spus că se vor alătura sau vor crea un plan de familie sau de grup, iar 15% au spus că vor anula sau părăsi Netflix.
„Se pare că doar roțile scârțâitoare sunt online pentru a-și exprima plângerile. Cei mai mulți sunt doar cei care susțin purcușori, presupun, nemulțumiți că trebuie să plătească”, a spus Alicia Reese, analist de cercetare de acțiuni Wedbush.
Nu toți clienții Netflix sunt supărați de represiune. Unii s-au bucurat că compania merge după „freeloaders”, mai ales dacă înseamnă mai multe venituri pentru emisiunile lor preferate sau dacă înseamnă că propriile taxe lunare încetează să crească. Netflix a spus că 100 de milioane de oameni din întreaga lume transmit în flux folosind conturi împrumutate.
„Noi, abonații, primim fie tarife mai mari, fie servicii mai mici decât s-ar fi cazul în cazul în care cei care încarcă gratuit ar crește taxa de abonament”, a spus Diane Averill, din Pittsburgh, într-un e-mail. „Și angajații Netflix ar putea obține salarii mai bune dacă compania ar fi mai profitabilă, așa că mulți oameni pot fi înșelați de trișori.”
Netflix a refuzat să comenteze cu privire la răspunsul utilizatorilor.
„Aceasta este o tranziție importantă pentru noi și, prin urmare, lucrăm din greu pentru a ne asigura că o facem bine și cât de bine putem”, a spus co-CEO și directorul Netflix, Gregory Peters, în recentul apel al companiei privind veniturile. El a spus că în țările în care a implementat noua politică, compania tinde să vadă un număr inițial de anulări, urmat de împrumutați de parole care se înscriu pentru propriile conturi și membrii care plătesc pentru persoane suplimentare.
Netflix a spus într-o scrisoare din aprilie către acționari că în Canada, despre care spune că este un „predictor de încredere pentru SUA, baza noastră de membri plătiți este acum mai mare decât înainte de lansarea partajării plătite, iar creșterea veniturilor s-a accelerat și acum crește mai rapid decât in Statele Unite ale Americii”
Ce urmează pentru streamerii afectați
Unii oameni se află în situații în care să plătești mai mulți bani pur și simplu nu are sens. De exemplu, abonații plătitori care își împart timpul între diferite locații, fie pentru serviciu, pentru că au o casă de vacanță, fie din motive familiale.
Dar mulți oameni care au primit notificări sunt exact pe cine vizează Netflix: părinții care partajează cu studenți, copii adulți care partajează conturi cu părinții lor mai mari și grupuri de prieteni împărțind costurile câtorva abonamente.
Cu ani în urmă, Ammy Woodbury și prietenii ei au intrat împreună pe un cont premium Netflix. Ea spune că înțelege că compania crede că modelul său de afaceri nu mai funcționează, dar schimbarea a împins grupul să anuleze.
„Cred că probabil ne vom abona pentru o lună sau două pe an pentru a ajunge din urmă cu „Stranger Things” și „Wednesday” și să ne uităm la câteva filme. Dar apoi îl vom închide din nou”, a spus Woodbury, 49 de ani, care locuiește în Santa Clara, California. „M-au forțat să evaluez efectiv cât de mult le prețuiesc, iar răspunsul este cu siguranță mai puțin de 10 USD pe lună, probabil mai puțin. peste 50 de dolari pe an.”
Când noile opțiuni au apărut pentru prima dată în Canada în februarie, Sarah Taylor a acceptat fără tragere de inimă să plătească suma suplimentară. Își împărtășește contul părinților ei pensionari, astfel încât aceștia să poată urmări „Bridgerton” și procedurile criminalității britanice. Dar când Netflix a spus mai târziu că trebuie să-și actualizeze contul de bază pentru a se califica pentru adăugarea de membri, Taylor a sunat compania să renunțe definitiv.
Un reprezentant al asistenței pentru clienți i-a spus că ea ar putea continua să-și partajeze contul dacă transmite timp de câteva minute de pe smartphone-ul ei, conduce 25 de minute până la casa părinților ei, transmite din nou în flux de pe telefonul ei pe WiFi și, în cele din urmă, îi conectează din nou în contul ei de pe televizor. I s-a spus să o facă la fiecare 14 zile și să plătească doar 9,99 USD pe lună. Ea a decis să nu anuleze.
„Sunt nebuni”, spune Taylor. „Mulți oameni vor scăpa de Netflix. Știu personal că am multe.”
Pentru Courtney Levin, este mai puțin despre bani și mai mult despre încălcarea unui acord nespus de la Netflix. Levin plătește și pentru un cont pe care îl împarte cu părinții ei mai mari, dar intenționează să îl anuleze.
„Când au trecut prima dată de la DVD-uri la streaming, ei au promovat, într-un fel, în mod invers, distribuirea parolelor”, a spus Levin. „Toți avem mai multe conturi, Prime, Max, Disney. Nu este că nu suntem dispuși să plătim pentru lucrurile pe care le dorim, ci că ți-ai construit serviciul pe brandul pe care l-ai putea împărtăși cu familia ta și acum îl schimbi.”
Nu lipsesc alternativele. Dar pentru oricine se gândește să schimbe astfel încât să poată continua să partajeze, Reese de la Wedbush avertizează că ar putea urma pe urmele Netflix în viitor.
„Netflix, ei vor fi primii în acest sens și mă aștept să văd ceilalți streameri să urmeze exemplul în timp.”
Care sunt exact regulile Netflix de partajare a parolelor?
În timp ce Netflix a vorbit despre planurile sale de parole încă de anul trecut, notificările lansate săptămâna aceasta în Statele Unite au fost efective imediat și i-au prins pe unii pe neprevăzuți. Mulți au fost confuzi cu privire la modul în care compania urma să pună în aplicare planul și au fost surprinși să descopere că li se aplica. Iată ce știm până acum:
- Netflix spune că un cont poate fi folosit doar de membrii unei gospodării fizice, care au o singură conexiune la internet. Membrii suplimentari care se conectează din altă parte pot fi adăugați pentru 7,99 USD pe lună.
- Restricțiile par să se aplice doar televizoarelor și nu dispozitivelor mobile deocamdată. Odată ce v-ați conectat cu succes pe un smartphone sau pe o tabletă, ar trebui să puteți transmite în flux pe acesta de oriunde.
- Puteți călători în continuare fără probleme timp de până la o lună. Oamenii vor trebui să se conecteze la locația principală o dată la 31 de zile pentru a evita deconectarea din cont.
- Dacă vă mutați sau plănuiți să plecați mai mult de 31 de zile, vă puteți schimba locația gospodăriei.
- Nu contează pentru ce nivel plătiți sau motivele pentru care sunteți departe de adresa principală. Compania nu are excepții pentru cazuri mai neobișnuite, cum ar fi membrii militari dislocați.
- Netflix folosește în principal adrese IP pentru a determina de unde se conectează oamenii, dar folosește și ID-uri de dispozitiv și activitatea contului.
- Deduce care locație este baza dvs. de domiciliu, dar puteți seta manual locația gospodăriei dvs. de pe Netflix pe un televizor, accesând Ajutor → Gestionați gospodăria Netflix.
- Puteți adăuga doar membri suplimentari la planurile standard și premium mai scumpe, iar numărul de membri suplimentari este limitat. (Un extra la standard, doi membri la premium.)
- Nu există penalități pentru distribuire, nicio poliție Netflix nu merge din ușă în ușă. Persoanele care transmit în flux din locații secundare vor fi doar deconectate.
Și iată un ghid pentru a naviga în peisajul scump al streamingului și al divertismentului digital.