DETROIT – O afacere surpriză între Ford Motor și Tesla Tehnologia și infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice ar putea pune o nouă presiune asupra strategiilor altor producători de automobile pentru vehicule electrice.
Legătura dintre cei doi rivali va oferi proprietarilor Ford acces la peste 12.000 de Tesla Supercharger din SUA și Canada, începând cu începutul anului viitor. Mai important, următoarea generație de vehicule electrice Ford – așteptată până la jumătatea deceniului – va folosi mufa de încărcare Tesla, permițând proprietarilor de vehicule Ford să se încarce la Tesla Supercharger fără adaptor.
știri legate de investiții
Acordul va face Ford printre primii producători de automobile care se vor lega în mod explicit la rețea.
CEO-ul Ford, Jim Farley, și CEO-ul Tesla, Elon Musk, au anunțat acordul joi în timpul unei discuții audio live pe Twitter Spaces. Vineri dimineață, Farley a recunoscut că legătura va crea provocări pentru rivalii lui Ford.
„Cred că GM și alții vor avea o alegere mare de făcut”, a spus el la emisiunea „Squawk Box” de la CNBC.
Comentariile lui Farley au făcut referire la care mufa EV ar trebui să fie standard pentru încărcare în SUA. Un încărcător cunoscut sub numele de CCS este norma din industrie acum. Vehiculele Tesla și rețeaua Supercharger folosesc ceea ce este cunoscut sub numele de NACS. Alte vehicule pot folosi ambele, dar au nevoie de un adaptor.
„CCS este un standard grozav, dar a fost realizat aproape de un fel de comitet și cred că GM și alții vor avea o alegere mare de făcut”, a spus Farley pentru CNBC. „Vor să aibă o încărcare rapidă pentru clienți? Sau vor să respecte standardul lor și să aibă mai puțină încărcare?
Acțiunile Ford au crescut cu mai mult de 7% în timpul tranzacțiilor de vineri, peste 12 USD per acțiune. Acțiunile Tesla au urcat, de asemenea, cu peste 6%, depășind 196 de dolari.
Acordul Ford-Tesla ar putea fi un negativ pe termen scurt pentru GM și alți producători de automobile care nu au acces la atât de multe încărcătoare rapide, care sunt considerate cruciale pentru extinderea adoptării vehiculelor electrice, a declarat analistul RBC Capital Tom Narayan.
„Veștile sunt în mod evident pozitive pentru acțiunile Ford astăzi (și potențial negative pe termen scurt pentru GM/STLA), dar în cele din urmă, credem că acest lucru ar trebui să fie privit ca Tesla jucând jocul lung”, a spus Narayan într-o notă de vineri a investitorilor.
Tesla spune că are aproximativ 45.000 de conectori Supercharger în întreaga lume, la 4.947 de stații de supraalimentare. Compania nu dezvăluie câte sunt în SUA Departamentul de Energie al SUA raportează că țara are doar aproximativ 5.300 de încărcătoare rapide CCS.
Motoare generale, fără a aborda în mod specific comentariile lui Farley, a declarat vineri că „crede că rețelele și standardele de încărcare deschise sunt cea mai bună cale de a permite adoptarea vehiculelor electrice în industrie”. GM a spus că lucrează cu un grup de companii și cu Societatea Inginerilor Auto pentru a dezvolta și continua să perfecționeze un standard de conector deschis pentru CCS, despre care a spus că este important pentru „construirea unei rețele deschise de încărcare rapidă în America de Nord”.
Producătorul auto din Detroit a anunțat mai multe parteneriate cu furnizorii de încărcare a vehiculelor electrice și a făcut lobby pentru mai mult sprijin federal pentru o astfel de infrastructură.
Stellantis, pe care Narayan a menționat-o ca fiind o altă companie care ar putea simți efectele acordului Ford-Tesla, nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii.
„Complet angajat”
Ford este „în totalitate angajată” în favoarea unui singur protocol de încărcare din SUA care include portul pentru priză Tesla, a declarat Farley joi.
Musk, când a anunțat înțelegerea cu Farley, a făcut aluzie la faptul că alți producători auto pot folosi rețeaua Tesla Supercharger și porturile de încărcare ale companiei.
„Lucrul cu Ford, și poate cu alții, îl poate face standardul nord-american, cred că consumatorii vor fi cu toții mai buni pentru asta”, a spus Musk joi.
Un Ford Mustang Mach-E complet electric la o stație de încărcare Tesla Supercharger.
Vad
Tesla a discutat anterior despre deschiderea rețelei sale private pentru alte vehicule electrice. Oficialii de la Casa Albă au anunțat în februarie că Tesla s-a angajat să deschidă 7.500 de stații de încărcare pentru șoferii de vehicule electrice care nu sunt Tesla până la sfârșitul anului 2024.
Încărcarea publică a vehiculelor electrice este o preocupare majoră pentru potențialii cumpărători și niciun producător auto, altul decât Tesla, nu și-a construit cu succes propria rețea. În schimb, au anunțat parteneriate cu companii terțe care s-au dovedit adesea nesigure și frustrante pentru proprietari.
Majoritatea șoferilor din SUA înregistrează mile ale vehiculului de acasă la locații din apropiere. Dar cumpărătorii de vehicule electrice care doresc să facă călătorii mai lungi sau care nu au acces la un garaj cu încărcător, își fac adesea griji cu privire la accesul la încărcare publică fiabilă.
Problema se înrăutățește: cel puțin una din cinci încercări de încărcare ale șoferilor au eșuat anul trecut, potrivit unui studiu privind încărcarea publică publicat la începutul acestui an de JD Power.
Supercharger-urile Tesla au fost clasate pe cele mai bune pentru satisfacția generală a clienților, conform unui nou studiu separat de la JD Power.
Wall Street optimist
Analistul de la Wolfe Research, Rod Lache, a calificat afacerea drept „câștig-câștig”, deoarece dublează cu mult accesul clienților Ford la încărcătoare rapide și crește gradul de utilizare a rețelei Tesla.
„Pentru Ford, accesul la rețeaua Tesla ajută la rezolvarea unei probleme majore pentru clienții lor de vehicule electrice, care altfel trebuie să folosească furnizori terți de încărcare”, a spus el într-o notă de vineri a investitorilor. „Între timp, pentru Tesla, adăugarea de clienți Ford va contribui la creșterea utilizării rețelei, un factor cheie al profitabilității”.
Jim Farley și Elon Musk
Getty Images
Acordul este un stimulent major pentru accesul la încărcătoare rapide pentru Ford și clienții săi, a declarat analistul Morningstar David Whiston. El a adăugat că „pune presiune asupra altor producători de automobile vechi, dar dacă ești cineva ca GM, nu cred că trebuie să intri în panică”.
Whiston a spus că ar dori să afle mai multe despre înțelegere, cum ar fi costul, durata și alte detalii care nu au fost anunțate.
Un purtător de cuvânt Ford a declarat că mai multe informații despre acord vor fi anunțate mai aproape de deschiderea încărcătoarelor Tesla pentru proprietarii Ford la începutul anului viitor.
– CNBC Michael Bloom, Lora Kolodny și John Rosevear a contribuit la acest raport.