Elon Musk o numește pe Linda Yaccarino noul șef al Twitter
Domnul Musk a spus că doamna Yaccarino se va concentra pe operațiunile de afaceri și că va lucra la designul de produs și tehnologia pe platforma social media.
Linda Yaccarino, șefa de publicitate a NBCUniversal, se pregătea să-l intervieveze pe Elon Musk, proprietarul Twitter, pe scenă, la o conferință luna trecută, când a primit un e-mail de la un coleg din industria publicității.
Rob Norman, un fost director la gigantul publicitar WPP, a vrut să știe dacă doamna Yaccarino a văzut articolul de opinie pe care l-a scris după ce domnul Musk a preluat Twitter anul trecut. Rubrica domnului Norman a discutat despre amplificarea dezinformării de către miliardarul din tehnologie pe Twitter și efectul ei înfricoșător asupra agenților de publicitate.
Doamna Yaccarino a spus că a făcut-o și că a plănuit să ridice astfel de preocupări, a spus domnul Norman. Dar principalul accent al discuției ei cu domnul Musk s-ar concentra pe altceva: eforturile lui de a reînnoi rețeaua socială în „Twitter 2.0”.
Acum, doamna Yaccarino urmează să devină fața Twitter 2.0. Domnul Musk a declarat vineri că a ales-o pe doamna Yaccarino, în vârstă de 60 de ani, pentru a deveni directorul executiv al companiei. Cu câteva ore mai devreme, NBCUniversal anunțase că doamna Yaccarino pleacă, efectiv imediat, fără să spună încotro se îndreaptă.
„Sunt încântat să o urez bun venit pe Linda Yaccarino ca noul CEO al Twitter”, a scris dl Musk pe Twitter. El a spus că ea se va ocupa în principal de operațiunile de afaceri, în timp ce el va continua să lucreze la designul și tehnologia produsului.
În selectarea doamnei Yaccarino, domnul Musk semnalează ceea ce dă prioritate la Twitter: afacerea de publicitate a companiei, mai degrabă decât know-how-ul în rețelele sociale. Dna Yaccarino a fost unul dintre intermediarii de putere ai Madison Avenue de zeci de ani. Iar Twitter, care realizează cea mai mare parte a veniturilor sale din reclame, s-a chinuit să dezvolte această afacere, mai ales după ce domnul Musk a speriat agenții de publicitate anul trecut.
„Linda este o forță”, a spus Joe Marchese, fostul șef al vânzărilor de reclame la Fox Networks Group, unde a concurat cu doamna Yaccarino pentru dolari de marketing. „Ea are una dintre cele mai mari locuri de muncă în publicitate, iar piața publicitară este la fel de grea ca niciodată.”
Cu toate acestea, doamna Yaccarino va trebui să facă mai mult decât să se lupte cu problemele de publicitate ale Twitter. Compania din San Francisco a fost foarte redusă de când domnul Musk și-a redus cu 75% din forța de muncă și s-a confruntat cu lacune în expertiză și probleme tehnice. Twitter este, de asemenea, împovărat de o datorie de 13 miliarde de dolari pe care a preluat-o pentru a-i permite lui Musk să cumpere compania.
Cel mai important, doamna Yaccarino ar trebui să aibă de-a face cu un șef mercurial și imprevizibil sub forma domnului Musk. Domnul Musk, în vârstă de 51 de ani, are un istoric de concediere a directorilor care nu-și ating obiectivele. Uneori, tweetează știri despre companiile sale, inclusiv despre producătorul de mașini electrice Tesla, fără avertisment. Și în calitate de proprietar al Twitter, domnul Musk păstrează puterea absolută în companie.
Lou Paskalis, un director publicitar de multă vreme și prieten al doamnei Yaccarino, a asemănat mutarea ei către Twitter cu a face un „pas în gura leului”.
„Cu statura ei în industrie ca fiind probabil unul dintre cei mai iubiți și de încredere oameni din punctul de vedere al veniturilor, mă întreb de ce s-ar supune unui astfel de risc potențial reputațional”, a spus el. „Dacă eșuează în acest rol, atunci probabil că Twitter nu va supraviețui ca platformă susținută de reclame.”
Dna Yaccarino nu a returnat cereri de comentarii, dar a spus în declarația NBCUniversal că munca la companie „a fost o onoare absolută”.
Aceasta este o știre în curs de dezvoltare și va fi actualizată.
John Koblin a contribuit la reportaje din New York.