CEO Ryanair: UE nu a făcut nimic pentru a promova reforma traficului aerian
05:02 – Sursa: CNN
Londra CNN —
Ryanair a fost de acord să cumpere 150 de aeronave Boeing 737-10 noi și a luat opțiuni pentru încă 150, realizând cea mai mare comandă plasată vreodată de o companie irlandeză pentru produse fabricate din SUA.
Acordul valorează 40 de miliarde de dolari la prețurile de listă, a declarat marți Ryanair (RYAAY) într-o declarație, care nu conține niciuna dintre criticile aspre pe care CEO-ul Michael O’Leary le-a adresat anterior Boeing din cauza întârzierilor în livrarea aeronavelor comandate de compania aeriană.
Prețul acțiunilor Boeing a câștigat mai mult de 3% la New York. Ryanair a crescut cu 2%.
Avioanele, cea mai mare dintre aeronavele Boeing (BA) 737 Max, vor fi livrate între 2027 și 2033. Cel mai mare transportator cu buget din Europa a declarat că achiziția îl va ajuta să crească numărul de pasageri de la 168 de milioane în martie 2023 la 300 de milioane până în martie 2034. .
„Această nouă comandă va permite Ryanair să asigure o creștere susținută a traficului și a turismului la tarife mai mici (și emisii mai mici pe zbor) în toate țările europene în care Ryanair continuă să conducă recuperarea traficului, turismului și locurilor de muncă post Covid”, a adăugat Ryanair.
Transportatorul low-cost și-a revenit din pandemie mai repede decât o mare parte din industria aviației, crescându-și cota de piață pe măsură ce mai mulți concurenți au dat faliment sau și-au redus flotele și capacitatea de pasageri.
Ryanair a înregistrat un profit record pentru cele trei luni până la 31 decembrie, după ce tarifele aeriene au crescut cu 14% față de nivelul lor înainte de pandemie. Acesta va raporta câștigurile pe întregul an pe 22 mai.
Marți, O’Leary a spus că transportatorul a fost „încântat să semneze această comandă record de aeronave”, pentru „aeronave mai mari, mai eficiente și mai ecologice”.
Șeful companiei aeriene a întrerupt anul trecut discuțiile cu Boeing în legătură cu o ceartă privind prețurile și a descris conducerea producătorului de avioane drept „pui fără cap” într-o critică usturătoare, blasfemată, la adresa întârzierilor de livrare.
Întrebat în timpul unui interviu acordat marți la CNBC dacă regretă aceste comentarii, O’Leary a spus că nu a făcut-o, deși a adăugat: „Deseori îmi trage gura, nu întotdeauna neapărat cu acuratețe”.
„Este un pic ca o căsătorie. Avem lupte ocazionale, ne ceartă ocazional, dar ne sărutăm și ne împăcăm și apoi plătesc.”
În același interviu, CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a spus că este bine cu criticile anterioare ale lui O’Leary.
„A fost clar. Emoțiile lui s-au arătat”, a spus el. „Acesta a fost un mesaj incredibil de important pe care să îl audă compania Boeing, pe care să îl aud eu, pe care să îl audă echipa noastră din Seattle.”
La o conferință de presă de marți, O’Leary a spus că Boeing a făcut progrese semnificative în recuperarea din urmă, potrivit Reuters. Despre prețuri, CEO-ul Ryanair a spus: „După părerea noastră, nu va fi niciodată suficient de ieftin și, în opinia lui Boeing, este întotdeauna mult prea ieftin.”
Tranzacția va fi supusă aprobării acționarilor la adunarea anuală a acționarilor Ryanair din septembrie. Ryanair este unul dintre cei mai mari clienți ai Boeing, cu peste 600 de avioane în flotă sau în comandă, potrivit site-ului său.
Acordul este o veste bună rară pentru Boeing, care s-a chinuit să-și revină după două prăbușiri fatale care au implicat aeronava 737 Max. Producătorul de avioane a raportat doar un trimestru profitabil de când 737 Max a fost blocat timp de 20 de luni, începând cu martie 2019.
Boeing a rămas cu mult în urma rivalului Airbus (EADSF) în vânzările de avioane cu un singur culoar care domină piața avioanelor comerciale. Dar a avut probleme și în segmentul avioanelor cu jet lat, unde este mai competitiv.
A trebuit să oprească livrările lui 787 Dreamliner pentru mai bine de un an din cauza problemelor de control al calității și să întârzie dezvoltarea finală a celei mai noi aeronave cu fustă largă, 777X, care acum nu va fi gata cel puțin până în 2025.
— Chris Isidore a contribuit la raportare.