A venit toamna. Plouă cu promisiuni. Sâmbătă a fost rândul PSD. După ce PNL a lansat propria variantă de promisiuni, Guvernul Boc a fluturat şi el o vagă speranţă într-un viitor mai îndepărtat, PSD s-a aliniat şi el tendinţelor de toamnă-iarnă.
COMENTARIU: Colecţia de toamnă-iarnă „No limits” by PSD (Imagine: Bogdan Baraghin/Mediafax Foto)
Social-democraţii şi-au prezentat, sâmbătă, noua colecţie de promisiuni electorale, sub sloganul „Fără număr”, oferind o sută de variante pentru toate gusturile.
Prezentarea colecţiei a avut loc în cadrul Congresului, într-o festivitate la care au asistat peste cincii mii de spectatori, biletele de intrare fiind acordate şi ele cu o mare generozitate.
Colectivul de designeri a oferit audienţei câteva mostre, cele mai spectaculoase oferte, pentru ca toţi doritorii să fie mulţumiţi.
Sub vigilentul ochi al experţilor şi criticilor, grupaţi fie la înălţimea lojelor, fie la liziera podiumului, designerul-şef, Adrian Năstase, a lăudat generozitatea salariilor oferite de PSD, scurtimea ameţitoare a impozitelor, grandoarea pensiilor, luxuriantele locuri de muncă promise de social-democraţi.
Reprezentanţii principali ai potenţialilor clienţi ai ofertei PSD, liderii sindicali, au avut locuri de cinste, pentru a putea observa în detalii produsele care ar putea fi scoase la vânzare în supermarketul PSD.
Prezentarea colecţiei a beneficiat şi de o regie pe măsură, autorii fiind invitaţi la studiourile de televiziune pentru a prezenta publicului larg virtuţile noilor produse.
Atenţi până în cele mai mici detalii, organizatorii au ademenit audienţa cu tonurile mobilizatoare revărsate din difuzoare, cu răcoritoare, cafele, şniţele, chiar şi peşte şi, pentru cârcotaşi, mormane de muştar ornate cu mucuri de ţigară.
Premiera colecţiei fiind de durată, dincolo de cortina festivă, spectatorii şi-au dezmorţit articulaţiile afectate de ploaia tomnatică, într-un melanj de cravate roşii, taioare bracate şi decolteuri mărinimoase, fotografii de grup.
Supermarketul pe rafturile căruia PSD a înghesuit promisiuni electorale pentru toate gusturile mai are un singur impediment pentru a se inaugura: pentru ca ele să poată fi vândute, designerii PSD trebuie să racoleze şi câţiva reprezentanţi ai departamentului de vânzări al casei PDL.
La finalul defilării, când luminile reflectoarelor s-au stins, designerii PSD au urcat în limuzinele luxoase cu mai mulţi cai putere decât o pensie medie, urmând să reflecteze în linişte la faptul că, dacă oferta lor va avea succes, vor avea „mai puţin bani pentru maşini şi poşete scumpe” şi nu vor plăti aceeaşi TVA la cizmele Armani ca pentru lapte, aşa cum a proclamat şeful lor direct, Victor Ponta.