Comisarul şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Ionel Spătaru, afirmă că vicepreşedintele Credit Europe Bank, unde mai multe persoane au fost prejudiciate cu cel puţin un milion de lei, i-ar fi sugerat să ajungă la o „soluţionare amiabilă” a acestui caz.
Şef CJPC Braşov: Vicepreşedintele băncii unde au fost păgubiţi clienţi mi-a spus să-mi văd de treabă (Imagine: Diana Iurkiewicz/Mediafax Foto)
În timp ce efectuam controlul la bancă am primit un telefon de la vicepreşedintele băncii, Mirela Bordea, care ne-a sugerat să ajungem la o soluţionare amiabilă a cazului. Practic, mi-a spus să-mi văd de treaba mea. Efectiv i-am închis telefonul”, a declarat Ionel Spătaru.
Potrivit acestuia, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov a aplicat băncii o sancţiune de 50.000 şi a dispus ca în timp de 15 zile să restituie clienţilor banii.
De asemenea, banca va mai fi amendată cu câte 50.000 pentru fiecare sesizare făcută de către clienţi în legătură cu dispariţia banilor din conturi.
Până în prezent, unsprezece clienţi ai băncii au sesizat CJPC că le-au dispărut banii din conturi, cele mai mari sume retrase din conturile unor persoane fiind de 204.000 de lei şi 73.000 de euro.
Vasile Săceanu, fiul unei cliente care a pierdut 70.000 de lei, a declarat că mama sa a constatat dispariţia banilor din cont în urmă cu două săptămâni.
„Nu i-au dat nici o speranţă că îşi va recupera banii. Astăzi am venit la bancă împreună cu mama mea, iar ei i s-a făcut rău şi am chemat ambulanţa. Când am cerut explicaţii ni s-a spus că o funcţionară a băncii, Otilia Negrilă, ar fi fugit cu banii”, a spus Vasile Săceanu.
Cazul este investigat şi de DIICOT Braşov, la sesizarea unităţii bancare.
„Există o sesizare din partea unei instituţii bancare cu privire la faptul că au existat anumite nereguli în procesul de tranzacţionare în urma căruia de la mai mulţi clienţi, persoane fizice, au fost transferate sume de bani către o societate comercială. Bani care au fost deja ridicaţi. În prezent se fac cercetări în acest caz”, a declarat, miercuri, purtătorul de cuvânt al DIICOT Braşov, procurorul Cătălin Borcoman.
De asemenea, reprezentanţii sucursalei Braşov a Credit Europe Bank au anunţat, într-un comunicat de presă transmis miercuri, că au declanşat o anchetă internă pentru investigarea plângerilor formulate de clienţi.
Comisarul şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Ionel Spătaru, declara că în acest caz conducerea instituţiei bancare a făcut plângere penală împotriva unei angajate a băncii, care ar fi responsabilă pentru prejudiciul creat, evaluat la cel puţin un milion de lei.